tisdag 7 april 2009

Buhuu

Blähä vad det är synd om mig. Jag har mått bra eller i alla fall hyfsat bra hela dagen men efter middagen var det någon som slog mig i huvudet med stekpannan som stod på spisen i köket. Nu ska jag på nytt dra täcket över huvudet och sova mig frisk.

Igår satte jag ihop ett schema över min träning fram till Gtb varvet. Det blir hårt men kul och jag satsar på tre fartpass i veckan och två-tre lugna pass. Målet är alltid att genomföra alla pass men sen pang kommer livet emellan och jag hamnar i en dipp på grund av sjukdom eller tidsbrist. Jag har insett att även om mitt mål på 1.40 inte uppnås den 16 maj och jag kommer bli besviken och übersne så måste det få vara okej. Jag springer för mig, jag springer för att må bra, det jag gör ska jag göra med glädje. Jag kan inte hjälpa att jag blir sjuk och inte kan träna men jag kan hjälpa om jag grottar ner mig för mycket i det. Var sak tar sin tid. 39 dagar kvar, fokuserad träning och mycket sömn blandat med många pussar från Vilgot kommer göra mig stark tills jag står på startlinjen den 16 maj.

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Jag har också fått stekpannan i huvudet nu. Attans. Krya på dig.

Anna sa...

Du också Anna, nu ser vi till att bli friska och starka.

Katarina M-I sa...

Man ska ha tuffa och utmanande mål, men precis som du skriver så får man ta höjd för att man inte alltid når fram på utsatt datum. Men fram kommer man förr eller senare!!
Kör hårt men klokt, jag ska peppa dig allt jag kan under resan upp till Göteborg.

Snorkkis sa...

Alltså är det någon som går omkring och dämmer till oss med stekpannor nu? Jag har också fått mig en smäll tror jag.

Men Anna, du kommer igen! Räkna med pepp från mig också!

Anna sa...

Katarina, ja förr eller senare kommer man dit. Ibland tar man en omväg bara. Jag ser fram emot all pepp.

Fröken Snork:Vi får se upp med de där jäkla stekpannorna!

Malin sa...

Jag har också satt upp som mål att ligga omkring 1.40... Men jag har inte vågat säga det till någon! Vet inte om jag är i den formen riktigt. Banan är ju ganska tuff också... :(

Anna sa...

Malin, Kul med höga mål! Men det med formen är svårt! jag har ingen aning om var jag ligger, speciellt inte nu när jag varit sänkt några dagar. Har du sprungit GTB varvet innan?