måndag 13 april 2009

Snabbdistans

Jag hade satt min älskade Garmin på 10k som skulle springas på 48min. Jag började med uppjogg på 2k. På min väg möttes jag av många tappra MFF supportrar som var på väg till Malmös nya stadio för att se sitt lag vinna. Mr D har varit lite smånerövs och peppad hela dagen för premiären. Jag väntar med spänning på hur premiärmatchen var.

I alla fall. Efter 2k satte jag på min Garmin och ökade farten. Som vanligt kunde jag inte hålla mig till planen utan sprang på lite för fort. De första 5k sprangs i 4.30 fart vilket ledde till att jag fick stanna klockan och hämta andan ett par minuter. Jag satte igång igen med tanken på att göra klart de resterande 5k. Jag ökade igen och lyckades hålla ett tempo under 4.40 i 3k sen orkade jag inte mer. De sista 2k blev det nerjogg. Totalt 12k varav 8k snabbdistans uppdelat på två etapper i 4.36-fart, medelpuls 165, maxpuls 173.
Jag får göra om och göra rätt nästa vecka, ta det lite lugnare
och inte skena iväg. Jag ville springa 10k sammanhängande och inte dela upp sträckan eller korta ner den.

Nu ska jag mysa med min mamma som är här nere för att hjälpa oss passa Vilgot imorgon.

8 kommentarer:

Tröskelkungen sa...

Var nog okej att du kortade av lite idag. Du körde ju kvalitet igår också. För att nå sina mål måste man alldeles säkert planera in tuff träning, då blir de av men väl ute på passet måste man lyssna på kroppen (och kolla på Garmin ;-)) och våga justera på känsla.
Dags för två kvalitetsfria dagar nu va? så du hinner samla ny kraft inför nästa kvalitetspass.

Anna sa...

Yes Tröskelkungen, nu ska det springas lugnt imorgon och vilas på onsdag. Men det är härligt att springa fort:)

Löpning & Livet sa...

shit! vilken snabbing du är! bra jobbat!

Anna (Orka mera) sa...

Oj hoppsan vilket tempo! Och så länge... grymt bra jobbat!

Anna sa...

Andrea, Tack du är snäll trots att jag egentligen inte gjorde det jag skulle.

Anna, Tack, du är också snäll:)

Snorkkis sa...

Snyggt tempo! Du kommer att vara grym på halvmaran!

Anna sa...

Fröken Snork, tackar men vi får helt enkelt se. Jag vågar inte alls hoppas på något för det går så mycket upp o ner nu.

Katarina M-I sa...

Ta dag för dag. Njut av de snabba dagarna!

Jag kör löpning i snigelfart just nu:)