lördag 6 juni 2009

LOST

Jag är lost. I alla fall känns det så. Jag har ingen ork och i torsdags gav kroppen bara upp när jag skulle springa 1000 meters intervaller. Jag klarade två av mina fem inplanerade. Visserligen låg jag på ett högre tempo, strax under 4-min tempo men ändå. Jag ska klara av mer än så men det tog bara STOPP. Jag gnuggade bort de brännande tårarna och tänkte att jag nu måste sätta upp en fungerande plan. För gudarna ska veta att det är inte lätt att få ihop fem dagars löpning per vecka med ett fulltidsjobb och barn.Vilgot kommer först sen kommer allt annat. Allt annat ska innefatta ganska så mycket och jag har lite svårt just nu att sortera i allt. Jag blir ledsen och besviken de veckor jag inte får ihop mina pass och känner hur formen rinner av mig lika snabbt som vatten.
I går var jag uppe i Stokholm och kollade på Springsteen. Jag älskar honom och har sett en del konserter med honom men precis som med allt annat just nu tyckte jag bara att det var sådär. Jag var inte ens på G för en konsert med honom.
Hjärnan går på högvarv för tillfället för att hitta en lösning som fungerar för mig, för att hitta en rytm som inte skapar stress och måsten. Imorgon ska jag i alla fall besöka Bokskogen och rasta mina tunga ben.

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

usch, jobbigt när det känns sådär.. att det inte känns bra med löpningen beror säkert på just svårigheterna att få ihop allt.. försök ta en sak i taget, försök hitta rutiner som funkar. såsmåningom faller allt in på sin plats och helt plötsligt går även löpningen super!

Katarina M-I sa...

Kortare pass?
Gör nya "veckor", en vecka kan vara 10 dagar. Bara för att ge dig själv lite mer andrum...

Anna sa...

Andréa, jag ska få det att funka, det har ju gått bra fram till nu så jag strävar framåt.

Katarina, så sant. Var får du all din visdom från? Jag har alltid varit rädd för att korta pass, de under milen inte ger något men varför skulle de inte det och dessutom tar de inte så lång tid. Jag måste försöka tänka utanför boxen.

Katarina M-I sa...

Jag har gått på mina nitar ska du veta:)
De korta passen däremot kör jag gärna ihop, det kommer bli kanon med två tjurskallar som aldrig ger sig!
Löpning ska ge mer än det tar, eller hur?

Anonym sa...

Det är jobbigt när man inte får det att gå ihop med träning och resten av livet men jag tror att det bara är att försöka och prova sig fram till så småningom kommer du hitta ett sätt där du har tid för familj, träning, jobb, hem, hus, vänner, ditten och datten. Men det är svårt!!

Anna sa...

MarathonJohan, Förr eller senare ska man väl hitta rätt men ibland känns det som att man irrat vilse.