torsdag 11 juni 2009

Torsdag

Torsdag i dag innebär fredag imorgon. Härliga underbara fredag! Helgen är bara fylld med en massa roliga saker. Imorgon är det familjemys med mina snyggingar. På lördag kommer min underbara vän L hit ner och vi tillsammans med Vilgot ska heja fram Mr D till mållinjen i hans match mot mamma M. På kvällen är det tjejfest hos mig utan man och barn men en massa god mat och en hel del rosé. På söndag är det lek och fika med Vilgot och vår mammagrupp. På måndag har jag semester en vecka framåt. NAJS!

Igår ringde jag Cykelmygg-Katarina och sa att jag ville ställa in vårt planerade pass. Hon sa nej, det går inte alls för sig så jag fick dra på dojjorna och ge mig iväg. Ni kan ju bara tänka er så lycklig jag var efteråt. Jag kände mig sjukt pigg och det var kul att ha någon att köra intervaller med. Jag hade inte sprungit på så bra om det inte hade varit för min draghjälp. Jag har alltid velat träna själv men måste säga att jag nog ändrat mig lite. Sådana här pass är det superbra att köra med någon annan. Man får kriga lite och vill ju inte vara den som ger sig. Tack för bästa sällskapet Katarina!

10 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Vi kör helt klart fler superpass i sommar och nej, vi ställer INTE in:)

Anonym sa...

Llåter som om det vore idé att skaffa en träningskompis med bättre karaktär än mig, nån som säger NEJ till mig alltså! Hmmm, är det kontaktannons i GP som gäller då kanske

Snorkkis sa...

Kul att ni kan träna tillsammans, och få lite dra-sig-ut hjälp!

Nu har du säkert inlett semesterfirande, och helgens roliga grejer! Låter mys mys!

Susanna sa...

Det låter som en väldigt bra helg :) Och skönt att passet blev så bra till sist!

Anna sa...

Katarina, Nej, vi ställer inte in. Det ger alldeles för mycket posiitiv energi för att vara utan.

MarathonJohan, En träningsvän är nog alltid bra, speciellt för att höja kvalitén.

Fröken Snork, Draghkälp är aldrig fel och helgens nlöje har nu avklarats, det har varit en underbar helg. Dock utan träning.

Susanna, Pass kan verkligen bli hur som h elst och det är när man vill minst som det iblnad behövs bäst och blir bra.

Lena sa...

Det är kanon att träna tillsammans. Grädden på moset. Ställa in? Anna, tänk aldrig så igen.

Marathonjohan, du kan få sällskap på intervallerna när jag är åter på banan!

Spring-Therese sa...

Underbart att ni kör intervallerna ihop! :)

Anna - kul att se dig efter målgång igår. Härligt att få ett "riktigt" ansikte. :) Och för Henrik också, jag brukar säga "Anna, hon som springer på bild med slöjan i håret...". Tror att din bild måste vara från din möhippa...eller så ser det bara ut så. :) Nu har vi ett riktigt ansikte på både dig och Mr D. Kul! Hoppas att vi ses snart igen, kanske i höst på något Skåne-lopp.

Må gott,
Therese

Spring-Therese sa...

Hej igen!
Hahaha, nu klickade jag på bilden för första gången och såg att det var en arm och en vit väska bakom dig. Som ögat kan luras... :) Lustigt och du måste undra om jag är halvt skev. Bilden är himla fin i varje fall!

Må gott!
Therese

Magdalena sa...

Bra med en träningskompis på det sättet! Sköän helg!

Anna sa...

Lena, aldrig ställa in. Man får ta alla chanser man får till träning.

Therese, det var verkligen kul att se dig i Malmö! Bilden måste nog bytas, jag har ju lite mindre hår idag. Det är inte min möhippa, jag är ogift än så länge....

Magdalena, det höjer en verkligen att träna med någon annan och helgen med efterföljande dagar har varit underbar.