tisdag 2 juni 2009

Och så var det dags för backträning

Jag trodde att jag hade testat det mesta i träningsväg men tji fick jag. Ikväll testade jag Cykelmygg-Katarinas Malmborgsbacke. Den ser inte farlig ut, lite motlut men inte alls uppnosig.
Efter att ha sprungit en runda på 6k gav jag mig på backen. Jag skulle ruscha uppx10 och gå ner.
Jag fick ihop 6st och benen skrek år mig att sluta. Vad ska jag säga, jag kommer att köra Malmborgsbacken igen, den gör ont så då måste den ju vara bra. Jag kommer dock inte ha så många km i benen nästa gång för då ska jag klara att 10!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lite synd att träning som tar en framåt gör ont. Eller är det synd? Det kanske är bra? Låt dig inte avskräckas bara...

Katarina M-I sa...

Haha, om man inte vet att det är en backe så är det inte säkert att man hittar den:)
10 x 1´ med 2´joggvila nerför brukar svida bra i mina ben. Och så 15´upp och ner´.
Kaxigt med 6 km innan.

Jag mail dig.

Kram K

Anna sa...

MarathonJohan: Jag tycker det ska kännas men igår var jag slut helt enkelt. MEN jag ger inte upp!

Katarina: Dumt med 6k innan, inte alls kaxigt. Man ska ju spara krafterna till ruscherna inte göra av med den innan:)

Snorkkis sa...

Låter som en backe som fixar till rumpan lite sådär snyggt dessutom! :)

Anna sa...

Fröken Snork: Helt rätt, det kommer brännas.