lördag 19 december 2009

Åter på banan

Oh yeeeees då var man tillbaka i dojjorna. Och det känns hur bra som helst. 10k i snö och med stadig fart runt Malmö. Dessutom stack jag ut strax efter 09.00 så det var hyfsat folktomt på gatorna. I morgon är det 20k som gäller. Tänkte köra den rundan jag körde idag två varv. Tråkigt men skönt för jag ska bunkra upp med lite varm choklad som jag kan dricka efter första varvet. Tycker själv att det är en superbra idé, nästan lite mysig. Visst kan väl löpning vara mysigt?

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

KLart det är mysigt!! Vinterlöpning är nästan alltid mysigt :)

rosenblom sa...

Löpning kan vara exakt vad man vill att det ska vara.

Snorkkis sa...

Det verkar vara en jätte bra strategi! Och bra med choklad-stopp halvvägs.

Ingmarie sa...

Absolut! Jag ska snart träffa "okända" vänner för en tur i snön. Helt galet så mycket det kommit här i 08:a land! Härligt att du är "tillbaks". Ta det lugnt i morgon bara.:-)

Frida sa...

Det låter mysigt. Hoppas det blir mysigar än när jag tänkte springa två varv på Ursvik Extreme en snöig blåsig kall vinter. Bunkrade med vattenflaska och havrebar vid varvning. Fann en isklump och en havreispinne. Åt snö och lade havreispinnen i sport-bh:n för att tina. Det passet slutade med rullgardin ner efter 22-23km. Misär :)

Anna sa...

Andréa, Ja men så är det verkligen.

Rosenblom, Exakt. Idag var det jäkligt jobbig mylöpning.

Fröken Snork, Chokladstopp är att rekommendera.

Ingmarie, Snö är underbart synd tt vi inte får uppleva det längre.

Frida, Hua käka snö! Tänk så funkrionsdugliga våra sport-bh:ar är:)