lördag 12 december 2009

Tröttsamt

FY FAN VAD TRÖTT JAG BLIR! Nu är jag förkyld igen och har som grädde på moset tappat rösten. Jag blir bara så trött på eländet och på barnbaciller. Jag hoppas på ett under så jag kan springa mina 20k imorgon men just nu ser det ganska så mörkt ut.
Jag längtar efter den dagen då någon kommer på ett piller som gör att man aldrig får några baciller och annat skit i sig. Kanske är det straffet för att jag inte vaccinerat mig. Skit samma vad det är egentligen, tråkigt som fan är det.

Jag skulle dessutom sitta och skriva klart mitt arbete på kursen just nu. Istället beklagar jag mig på bloggen, det är mycket roligare.

Något som är kul är en extra bonus är att jag faktiskt gått ner ett kilo sen jag slutade äta socker. Det är ju egentligen ganska ruggigt att ett kilo kan försvinna så snabbt bara genom att inte äta godis, kakor och annat skit. Visst var väl målet med att skippa sockret en viktnedgång men det var inte det primära syftet. Jag ville bli pigg och stark. Jag blev pigg men inte så stark för nu är imunförsvaret invaderat av äckliga baciller.
Det här med vikt och träning är lite intressant. Jag har alltid sagt att jag inte tränar för att gå ner i vikt eller för att hålla vikten men jag har på senare tid kommit fram till att det nog är skitsnack. Det är väl klart att jag tränar för att inte lägga på mig extra kilon även om det inte alls är det främsta som driver mig. Löpning är förknippat med så många känslor som är svåra att ta på och det här med vikten är bara en liten ingrediens som gör min kärlek till löpningen så stor. Det är därför jag blir så låg när jag inte kan träna, livet blir en smula tråkigare helt enkelt.

Tack o hej för idag.

9 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Krya på dig!!!

Ingmarie sa...

men åh vad trist! Stackars dig.men en förkylning är inget straff för att du inte vaccinerat dig. Förkylning kan komma ändå och vem vet hur dålig du hade blivit om du vaccinerat dig? Om du vill kan du testa ta en extra D-vitamin + C, echinacea, kan jang och zink. Att du slutat med socker tyder på en enorm styrka Anna och det är något du ska vara stolt över! Krya på dig!

Ingmarie sa...

kolla tex här;http://bums.nu/7844 :-)

Daniel sa...

Tråkigt Anna!!
Jag håller med Ingmarie. Testa boosta dig med d-vitamin speciellt på vinterhalvåret.
Själv har jag kört med 4000IE dagligen i över ett år nu och jag mår toppen, är nästan aldrig sjuk, peppar peppar ;) Försöker också få i mig d-vitamin genom kosten men det krävs exempelvis 100 ägg för att komma upp i den här dosen =)

KRYA PÅ DIG!!!!

Joel R sa...

Krya på dig. Jag bävar inför när Elvira ska börja på dagis efter nyår. Då har jag något att bita i när det gäller att hålla sig frisk.

Daniel - om jag kommer ihåg rätt så går det ca 10 ägg på dagsbehovet d-vitamin, 10 gånger dagsbehovet låter som en kraftig överdosering? Jag kan ha fel iofs. Det har hänt förr.

Daniel sa...

Du har rätt Joel, om du går efter livsmedelsverkets rekommendation. Den är 7,5 mikrogram och jag kör 100 mikrogram så det är mer än 10ggr av RDI.

Therese sa...

åååh, vad tråkigt!!! det där pillret hade tammetusan varit grymt. Krya på dig!

Petra sa...

Fy vad trist!!! Krya pa dig! Och se till att ata massor av frukt och de dar extra vitaminerna som det tipsas om har ovan!

Anna sa...

Anna, Tack, det ska jag göra.

Ingmarie, Jag mår ju så jäkla bra utan sockret och är så taggad att träna hela tiden så det känns som ett bakslag att jag är förkyld igen. MEN med lite tips och trix så är jag snart på banan igen. Tack för tipset!

Daniel, tack för peppen. Jag käkar d-vitamin men är bara i uppstarten så jag tror inte kroppen förstått att jag ger den lite extra. Jag brukade inte heller vara sjuk innan men sedan Vilgot började dagis kommer alla hans baciller till mig.

Joel, tack! Jag vet inte hur man ska värja sig mot de aggressiva barnbacillerna, antar att det bara är att tagga ner och gilla läget.

Therese, tack! Eller hur hade ett piller varit bra i dessa lägen. Vem har tid och lust att vara sjuk!?

Petra, Tack så mycket, jag ska fasiken snart bli frisk.