söndag 20 december 2009

Litet långpass

18k i slirig nyanländ snö med insalg av motvind. Kan det bli bättre än så. Nej, jag tror inte det. Trots dåliga förutsättningar kändes det som ett superpass. Jag vet inte om det beror på att jag varit borta ett tag eller om baklåret känns bättre eller om det var mitt varmchoklad stopp men jag diggar snöutmaningar. Visst skulle jag upp i 20k men med tanke på vad jag och många med mig tampades med idag var jag nöjd efter 18k.
Imorgon väntar jobb på ny avdelning med nya ansikten och utmaningar. Ska bli kul att sätta tänderna i något jag inte gjort innan.

9 kommentarer:

Ingmarie sa...

Bra jobbat! 18km i snö är minst det samma som 20km utan. :-)

Joel R sa...

Håller med Ingmarie och efter att ha pulsat själv såväl igår som idag så känns benen rätt slitna.

Lycka till på nya avdelningen. Var det för det jobbet som du var på utbildning?

Daniel sa...

Bra jobbat i snön och välkommen tillbaka på banan!!

Marre sa...

18 km är mer än godkänt, bra jobbat! Skönt att du är uppe på benen igen.

Petra sa...

Jag hade också som plan att springa 20, men det blev 14 på grund av slirigt underlag. Kändes helt OK ändå och fotleder + vrister fick sig en rejäld duvning :)

Miranda sa...

Bra jobbat! De två extra kilometerna tar du i farten något annat pass ;)

Petra sa...

18 km ar verkligen inte fy skam. Och i sno dessutom!! Bra jobbat!

God Jul pa dig - kommer nog inte hinna blogga sa mycket mer nu innan jul sa jag passar pa att julhalsa!

Magdalena sa...

18K i snö och blåst är inte illa pinkat alls! ett riktigt långpass!
God jul till dig och din familj Anna och ett superbra löparår 2010!

Anna sa...

Ingmarie, Jag kände så också:)

Joel, Nej, det var inte för jobbet på nya avdelningen som jag gick kursen. Jag går ett utvecklingsprogram och i det ingick kursen.

Daniel, Tack!

Marre, Jag hoppas och håller tummaran för att inget ska bråka med mig men det verkar gå åt skogen.

Petra, Ja shit pommes frites, jag har fortfarande ont i mina vader från i söndags.

Miranda, 2k är ingenting att ta igen. Kanske julhelgen tillåter lite extra löpning.

Petra, GOD JUL till dig, ha en skön helg.

Magdalena, Ha en fin jul du också Magdalena och ett riktigt gott nytt år.