tisdag 29 december 2009

vattenlöpning

Idag hoppade jag i badbassängen. Det blev 60 min vattenlöpning á la Ingmarie. 15min uppvärmning, 20x1min m 30 sek vila och nervarvning 15 min. Jag kände mig riktigt trött i kroppen och gick till jobbet nöjd och glad. Även om det inte är som att springa ute så är det ett förbannat bra komplement till löpningen. Jag får inte ont någonstans när jag kör wet vest, det är gudomligt skönt att slippa det gnagande baklåret.

Snart är det nyår och jag kan inte sluta tänka på hummer och skaldjur i massor som jag vill skölja ner med ett gott vin. Måste leta recept som faller mig i smaken. Tänk er en god ungsgratinerad hummer, mums! som Maria Montazzani skulle ha sagt.

6 kommentarer:

Ingmarie sa...

Håller helt med!Både att det inte är som att springa "på riktigt" och att det är så himla skönt att slippa allt vad smärta heter!Synd att det inte går att tävla i...;-)

Ingmarie sa...

Men den stackars hummern och andra skaldjur skippar jag...Men vinet går bra.;-)

Petra sa...

Härligt jobbat! Haha, Montazamis kommentarer är bara för roliga, men jag är inte så sugen på hummer... :)

Anna sa...

Ingmarie, Ja men en tävling i vattenlöpning hade varit skoj, men som du skriver inte helt enkelt att genomföra:)

Petra, Jag älskar henens sköna kommentarer som verkar komma från ingenstans. Måste vara underbart att vara gift med Montazami.

Katarina M-I sa...

Om du inte ska springa Sylvesterloppet så bjuder jag in till 90 min nyårslöpning i lungt och fint snacketempo på morgonen!
Men det är fint före i parken för lopp imorgon, om du springer så kör på, let it burn:)

Kram Katarina

Anna sa...

Katarina, Det låter lockande måste jag säga. Ett härligt pass i snacketempo. Jag får lov att återkomma till dig. Måste kolla det logistiska först.