måndag 28 december 2009

Julen över.

Så var julen över. Skönt. Inte för att jag inte haft det mysigt och härligt, tvärtom men ibland är det faktiskt skönt med vardagen.

Trots många måsten och en del bilfärder hann jag med den träning som skulle hinnas med och jag är så nöjd. Det känns skönt ända in i självaste själen att jag fått en vecka med planerad träning. Idag är det träningsledigt men jag vill inget hellre än springa. Solen skiner och jag ska nog slinka hem tidigare idag. Men jag ska inte springa. Ska jag träna så får det bli hemmaträning med hjulet och armar eller en sväng förbi spinningsalen.

Det nya året närmar sig med stormsteg och jag har inte formulerat ett endaste nyårslöfte. Jag kommer förmodligen inte göra det heller. Det är ju ganska meningslöst med löften som man inte avser att hålla. Jag ser fram emot ett nytt år med nya tider att slå och nya lopp att upptäcka. Jag fick efter lite meck en plats i Göteborgsvarvet 2010 och 1.42.20 ska slås. Kampen har börjat.

14 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ja visst är det skönt med vardagen också. Och skönt att du kunnat träna så bra under helgen! 2010 blir definitivt ett spännande och bra år!

rosenblom sa...

Nä, det där med nyårslöften känns lite "mycket snack liten verkstad"... Jag kan inte minnas att jag någonsin avlagt något sådant löfte. I år finner jag dock anledning att göra det och formulerar nu ett löfte. Lär få anledning att återkomma om det.

Ingmarie sa...

Härligt att du fått en plats till varvet. Det enda nyårslöfte man kanske ska ge är att leva fullt ut, och så gott man kan, samt att lyssna på sitt hjärta. Då tror jag att det blir ett väldigt, väldigt bra år! :-)

Anna sa...

Fröken Snork, Jag gillar nya år, det händer alltid spännande saker och kommande år kan ju bara bli bättre och bättre.

Rosenblom, Spännande. Jag har försökt med nyårslöften, även roliga men det går aldrig.

Ingmarie, Så sant. Leva fullt ut är en mycket bra tanke.

Löpning & Livet sa...

Hur bar du dig åt för att få en plats i varvet? Jag vill ju också! (Fast nu har jag nog bestämt mig för att sprnga kungsholmen runt ist, det ligger lite bättre till med fyra veckor kvar till maran.)

Daniel sa...

God fortsättning på dig!!
Förresten!! Ska du springa Sylvesterloppet vid Pildammarna på nyår??
Här är inbjudan...

http://www.heleneholmslanglopare.se/media/Taevlingar/Inbjudan_Sylvester_2009.pdf

Daniel sa...

Den där länken funkar nog inte såg jag.....testar med en annan

http://www.heleneholmslanglopare.se/pages/taevlingar/egna-arr./sylvesterloppet.php

Anna sa...

Andréa, jag fick en plats via jobbet. Tur annars hade det inte blivit något varv. Det hade inte varit panik, det finns fler lopp än varvet att springa.

Daniel, tack för inbjudan. Åh, jag vet inte om jag ska, jag är ju inte snabb men å andra sidan kan man ju springa för att det är skönt att komma ut 5k på nyårsafton. Ska du springa?

Joel R sa...

Är anmälningstiden för SM redan slut? Jag har ju varit borta under året så jag har inte läst mailen. Det brukar väl gå att anmäla sig ganska sent?

Anna sa...

Joel, jag tror att det går att anmäla sig till senast 2010-02-01. Själv hade jag ingen aning om att det gick att anmäla sig via jobbet. Ska du också springa via jobbet så ses vi ju!

Petra sa...

Åh, vilken fantastisk tid du hade på Gbg-varvet! Hoppas jag kommer under 2 h på Prags halvmara, det hade varit häftigt :)

Daniel sa...

Japp!! Jag springer 2 varv (5,4k) och min fru ska köra 1 varv (2,7k).

Jag sprang förra året och tyckte det var ett trevligt lopp. Bra start på nyårsafton också :)
Klart du ska springa!!! ;)

Anna sa...

Petra, gud vad trevligt och roligt att springa en halvmara i Prag. Klart du ommer klara din tidsgräns, med råge tror jag.

Daniel, Kul då kanske vi ses. Jag har inte bestämt mig än.

Joel R sa...

Jag har inte bestämt mig. Det är lite tätt inpå stockholm marathon för min smak. Är du anmäld via jobbet så sitter väl pb som en smäck. Andra startled underlättar en hel del.