tisdag 15 december 2009

Lopp våren 2010

Mitt recept på att bli frisk brukar vara sömn. Jag har sovit kasst under nätterna, jag hostar jättemycket men på dagarna har det blivit desto mer sömn. För att inte helt komma bort från favoritsysselsättningen har jag varit inne på marathon.se för att se om jag unde hitta lopp att springa i vår. Tyvärr fanns det inte så många lopp upplagda än. Någon som har bra tips på lopp från feb/mars här nere i södern?

Jag kommer ju inte vara sjuk länge till så jag får se till att samla mina krafter så jag kan sätta fart på arslet när väl förskylningen släppt greppet om mig.

En rolig sak som jag haft tid med under sjukdomsdagarna är att jag kunnat surfa runt och har nu äntligen hittat en klänning som jag kan gifta mig i och ska så snart jag är klar med detta inlägg beställa den. En mycket fin 50-tals inspirerad vit klänning. Jag som har sagt att jag inte ska gifta mig i vitt, hmmm hur blev det så här:)

Ha en bra dag allihop, ses snart därute!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ryssbergets IK brukar ha ett lopp i Bromölla i mars. 10 km och väldigt platt. Vet inte om du räknar det till södern dock =)

Anna sa...

Anonym, det är perfekt. Inte alls får långt söderut. Tack för tipset.

rosenblom sa...

Jag funderar på att debutera med ett halvmarathon i Torrevieja på spanska östkusten i slutet av februari. Är det möjligen lite för långt söderut?

Anna sa...

Rosenblom, lite långt söderut och lite för långt just då. Jag är inte riktigt i form för en halvmara då men tack för tipset:)

rosenblom sa...

Nä. Då lär man inte vara i form med tanke på den långa sjukfrånvaron. Men jag tänkte kombinera det med en minisemester. Har troligen tillgång till ett hus då. Och loppet ska tydligen vara väldigt populärt. Så varför inte.

rosenblom sa...

By the way. Noterat att jag ligger på din blogglista. Uppdatera gärna adressen till nya sidan...

rosenblom.org

Anna sa...

Rosenblom, Nej, varför inte. Det låter som en toppen semetser och har man tillgång till ett hus så är det ju inget att snacka om, bara att springa siten ur sig och sen fira segern med en massa lata dagar.