onsdag 16 december 2009

Skitstressad

Okej jag är skitstressad just nu. Jag vill springa, skiter i om det är snöblask ute, jag vill bara ut!
Jag är inne och läser om alla som springer, ni kör fartlek, distans, snabbdistans, ja till och med ett slitpass NMT låter som ljuv musik i mina öron. Men jag andas in och jag andas ut och fokuserar på att bli frisk och funderar på vad det är som gör att bacillerna ständigt hittar fäste i mig. Jag har börjar äta vitamin D, jag käkar extra järn varje dag och jag får i mig en hel del frukt varje dag men något måste ju fattas mig?!
Jag & Vilgot en dag i januari efter ett intervallpass på Hästhagens IP

I kväll lagade jag världens godaste lax i ugnen, Vilgot skopade in maten i stora lass. På ICA slängde jag ner extra apelsiner och en påse nötter som jag måste knäcka för att få upp. Apelsiner och nötter, juligt värre och bra mycket bättre än smågodis och cholad. Om lite mer än en vecka är sockerutmaningen över men jag ska köra 30 dagar till. Jag skiter i julgodiset och ris à la maltan i jul, det kommer nog gå åt ändå.

Jag längtar efter att Ingmaries nya löpscheman ska dimpa ner i mailen och det sägs ju att den som väntar på något gott väntar inte för länge. Målet är att jag ska ge mig ut på en runda på fredag kväll. En dag till utan löpning står man väl ut med:)

11 kommentarer:

Ingmarie sa...

Åh! Inte ska du behöva vänta på DET!

Snorkkis sa...

Ja väntar man på något så gott som ett shema med en massa inspiration går det säkert med en dag vila till. Snyggt jobbat med sockerutmaningen! (Hihi, skrattade gott åt din mammas oroande; jag undviker in i det längsta att säga åt mamma om jag är förkyld; då får jag bara sitta i telefon för att hon ringer och frågar hur det är stup i kvarten, och det kan bli ganska trist att bara prata sjukdomar..., och nu är det ju så svårt att dölja förkylningar också eftersom hon läser bloggen...)

Anna sa...

Ingmarie, jag måste väl plöja igenom de sista två veckorna innan jag öppnar gottepåsen:)

Fröken Snork, Jag antar att jag kommer bli likadan om ingen stoppar mig:)

Tobias sa...

Äh, det hjälper inte med vitaminer, frukt eller andra nyttigheter så länge du har en liten Vilgot hemma.

Så är det i alla fall för mig. Inget biter på dagisbacillerna, det är bara härda ut och räkna med att vara sjuk ibland... Får hoppas det blir bättre (bacillmässigt) när de når tonåren.

Daniel sa...

Bara slappna av och se till att bli frisk. Du har hela livet på dig att springa ;)
Fast jag vet, det är asjobbigt att vara sjuk....blääää för det!! :(

Krya på dig igen!!

Petra sa...

Har sagt det tidigare men KRYA PA DIG! Du ska se att du snart kommer att kuta runt i dina vanliga tempon igen!! Vissa forkylningar tar ju evigheter att gora sig av med men du kommer snart att bli frisk!

Marre sa...

Ta det lugnt bruden och njut av att det snart är jul! Klart du kommer igång snart och då är du mer än taggad att köra hårt igen. Herregud vilken kille den där Vilgot är, han kommer att tända många hjärtan där ute...

Anna sa...

Tobias, är det verkligen så det ligger till:) Jag vill ju tro att man kan vara oövervinnerlig trots att man kämpar emot tuffa barnbaciller. Det är skönt att veta att det finns en ljusning i bacillträsket även om det är några år dit.

Daniel, så sant men du vet som sagt hur det är. Man vill alltid vara på topp och kunna köra gärnet när som helst.

Petra, Tack! Nu får det ju faktiskt vara slut på förskylningarna, man kan väl inte ha fler än tre på en höst:) I så fall otroligt orättvist. Ta hand om dig du också.

Anna sa...

Marre, du hann lämna ommentar när jag svarade på de andra. Jo, det är bara att tagga ner. Vad ska man göra men va fan ibland snurrar hjärnan bara runt. Det är gött att det är jul, gillar den där mysiga stämningen bäst. Vilgot är så jäkla rolig och alltid glad vilket är smittsamt och gör att hjärtan slår.

RosaMilton sa...

Det är som Daniel säger, småbarnsbaciller biter inget på. Men du kommer att få ett immunförsvar som heter duga! Med mitt fjärde barn blir jag i princip aldrig sjuk längre (det där kommer jag förmodligen att äta upp) Lägg till lågpulsträning som uppbyggnadsträning (jag vet att du har träningsprogram :)) under de värsta sjukdomsmånaderna dec-feb så minskar du risken för att bli sjuk!

Anna sa...

RosaMilton, Helt sant det där med uppbyggnad. Man kan ju knata på i saklig mak med lite snuva utan att för den delen ta ut sig. Och vad skönt det låter att man får ett pansar så småningom:)