fredag 5 augusti 2011

Den store Sjöberg

Partik Sjöberg ska sommarprata idag. Vad kul för honom att ännu en gång få göra sin röst hörd. Jag är så trött på människan. Jag är trött på att han får ta plats i media och härja runt och tycka till om precis allting. Jag är trött på att höra om hans leverne, om att han sniffat kokain. Jag skiter faktikst i det. Jag är så in i satan trött på hans dryga jävla sätt. Jag är inte ens intresserad av honom som idrottare längre. Det fanns en tid då jag tyckte att Partik Sjöberg var supercool och grym. Nu är han bara tramsig och likt en avdankad sopaskådis gör allt för att höras och synas. Tyvärr kan jag inte ta honom på allvar länge trots övergreppsavslöjanden i hans bok. Det är såklart en stor tragedi om Patrik Sjöberg blivit utsatt för övergrepp av sin tränare under sina unga idrottsår men det gör inte att jag tycker mer om honom. Jag tycker dessutom att man ska passa sig med att gå ut offenligt med anklagelser som dessa när förövaren är död och inte har en chans att försvara sig.

9 kommentarer:

Thomas sa...

Ord och inga visor:-)
Extra kul med ordvitsen "Sopaskådis"!

En olycklig barndom kan ibland förklara varför en någon agerar som den gör, men det får aldrig bli så att man använder det som förevändning att vara dryg och elak.
Patrik är ju ingen purunge längre, så det kanske är dags för honom att lugna ner sig lite:-)

Sofie RW sa...

Visst är han lite för mycket, men samtidigt känns det som om man fått en förklaring till varför han kanske byggt en mur kring sig och agerat som han gjort. Ett sätt att stöta bort ett olyckligt inre.

Låter som om ni i haft en bra sommar - härligt!

Ingmarie sa...

Lustigt... Jag tycker precis tvärtom! Att han var dryg, odräglig och dum i huvudet förr och nu förvisso fortsatt hård och oblyg men också ödmjuk, rolig, modig och en man som står för sina ord.

Katarina M-I sa...

Oj, jag känner precis som Ingmarie. Tyckte han var dryg innan, men när jag läst boken så var det en helt annan människa som trädde fram.

Så olika man kan uppfatta människor!

Men vi kan gilla varandra för det va?

Kramar

Linda sa...

Har också haft svårt för herr Sjöberg, men tyckte nog att det mildrades och fick sin förklaring efter övergreppsanklagelserna. Tänker att det borde finnas en uns av sanning eftersom Tregaro varit med om liknande?
Utöver det finns det inte någon ursäkt för att vara dryg och elak och tycker gott att han kan tagga ner lite.

Magnus sa...

visst är det säkert sant det han skriver om i sin bok. Men jag tycker heller ändå inte om honom. Särskilt inte efter hans deltagande i "mästarnas mästare" ifjol där han ju faktiskt framstod som en tvättäkta mobbare. Stefan holm hade nog inte så kul...

Marre sa...

Den där Patrik ja. Jag har alltid tyckt att han varit dumdryg och jobbig men flera av mina vänner som läst boken har ändrat uppfattning om honom så jag vågar inte säga någonting alls ännu. Det jag tycker är lite småroligt är gnabbandet mellan Holm och honom, även om det ibland går till överdrift. Men att se dessa två herrar i Mästarnas Mästare var så himla underhållande.

Anna sa...

Som sagt, även om Patrik Sjöberg haft det tufft och blivit utsatt för det grövsta ger det honom ingen rätt att ge sig på andra verbalt. Han är vuxen och såpass insatt i sin egna situation att han kan ge ut en bok om sig själv och sina upplevelser. Då är han mogen nog att inse betydelsen av att vara snäll och hänsynsfull mot andra.

Ingmarie sa...

Det är just det jag tycker han är.
Genom att våga berätta har allmänheten fått upp ögonen, fler vågar berätta och förhoppningsvis slipper många genomlida det han gjort.
Ja så tänker jag... :-)