lördag 24 oktober 2009

Bloggar, snor och lite Arnold

Jag har nu varit inne på alla bloggar som jag kan komma på och fyllt på med energi. Jag är så sugen på att springa och pusha mig själv. Mer än jag har varit på väldigt länge. En förkylning nu kanske inte var så illa. Bättre att den kommer nu än senare när jag satt igång på allvar igen. Jag var på bibblan innan idag och hittade böcker om vegokost, träning och annat smått och gott. Vad skulle jag gjort utan biblioteket, så mycket gratis kunskap.
Hösten bjuder inte på så mycket nytt i löpväg mer än att jag bestämde mig för ett tag sen att träna på riktigt:) Med det menar jag uppbyggnads fas och nötning som ska ge mig en grym tävlingsform:) Det är kul att testa nya grepp och ska jag fortsätta springa måste jag ta till lite nya knep. Jack Daniels har många fina recept på löpprogam och jag funderar på det som passar mig bäst.
Jag har legat på latsidan ett bra tag och det går inte att förneka att jag faktiskt inte sprungit max 3-4 mil de sista veckorna. Det har inte blivit någon styrketräning, ingen core och jag har säkert förlorat en hel det fart. Det värsta med allt är att jag inte kan skylla på någon annan än mig själv. Jag ställer klockan på mornarna men istället för att gå upp ställer jag om den. Jag peppar mig att jag ska ge mig ut på kvällen men när kvällen kommer är jag trött och vill inte. I takt med detta har bristande motivation kört mig i botten. Men det är som jag skrev för ett tag sen, bara att börja om från början. Kunde jag då så kan jag nu.

Jag säger som Arnold, I´ll be back.

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Klart du kommer tillbaks! Man behöver en lite lugnare period på hösten innan man laddar om för nästa säsnong!

Ser fram mot att få höra om dina snabba pass framöver, tills dess ät, vila och återhämta dig!

(Ps, fråga gärna om det är något du undrar över vad gäller vegmat etc)

Joel R sa...

Se där, slappna av och sanningen kommer till dig! Gott att höra att du är tillbaks!

Daniel sa...

Jag fick en "motivations-förkylning" efter Lidingöloppet. Kanske har du fått samma??
Det finns nog en mening med dom där ibland för att man ska ladda om och hitta känslan igen ;)

Du kommer bli grym!!! =)

Petra sa...

Jag tror pa dig! Du ar ju grymt snabb, det har du ju visat, dessutom gillar du ju det du gor. Betvivlar inte alls att du kommer tillbaks med rage! Ska bli kul att hora vilka traningsstrategier du tagit till dig mest fran Jack Daniels.

Anna sa...

Andréa, Tack, jag kommer med största sannolikhet att fråga en massa om veokosten.

Joel, Exakt. Vad ska man göra. Största hindet är jag.

Daniel, Ladda om och fokusera. Jag vill få tillbaka min känsla och jag känner att den är på gång.

Petra, Jag är riktigt förtjust i Jack Daniels men det var ett par månader sedan jag läste den så kvällslektyren är räddad ett tag framöver.