lördag 31 oktober 2009

länkar

Jag är urkass på datorer, det bara är så. Jag kan inte länka som alla andra kan i sina blogar men jag skulle väldigt gärna vilja lära mig. Idag skulle jag länka till Andréa som idag sprungit finalloppet på en grymme tid. Inte bara är det superbra gjort det är även vansinnigt sporrande och jag längtar efter lite tempo. Stort grattis till den fina tiden!
Idag har det mest blivit en liten halvtaskig prommenad med barnvagnen som stöd. Hujedamig vilken träningsvärk jag haft idag. Det fanns inte på kartan att jag skulle kunna ge mig ut och springa men ont ska med ont fördrivas och jag ser fram emot en mördarmil imorgon.
Sov gott.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vad gullig du är :)

Att länka är inte alls svårt. Ovanför inläggsrutan (när du skriver inlägget alltså) finns massa symboler. Klicka på den 6:e från vänster, en grön grej (jordglob??) med nån slags gedjesymbol el liknande på, och skriv sedan in adressen du vill länka till. tex http://lopningolivet.blogspot.com klicka sen ok och det är klart :)

Ingmarie Nilsson sa...

Träningsvärk is da shit!:-D

Joel R sa...

Ett par tillägg till Andreas kommentar.

Det är inte säkert att symbolen är nr 6 från vänster, men leta som sagt efter en jordglob med en kedjelänk över.

Det som också kan strula till det är om du har spärrat s.k popup-fönster i Internet explorer. Då är det inte säkert att rutan där du skriver länkadressen kommer upp när du trycker på jordgloben.

Om de är så så har det däremot kommit upp en rad i överkanten på fönstret där det står "Den här webbplatsen använder...". Högerklicka på den raden och välj "tillåt tillfälligt skriptbaserade fönster". När du gjort det måste du återigen trycka på jordgloben med kedjan.

Petra sa...

Ja, jag sager ocksa det - traningsvark is the shit!

rosenblom sa...

Tillägg Joels kommentar.

Blogspot verkar krångligare än det borde vara.

Förstår inte varför varenda löpare envisas med att använda Blogspot när det finns verktyg som Wordpress.

Joel R sa...

rosenblom: word! (press...?)

Anna sa...

Tack mina vänner, nu vet jag hur jag ska länka!