måndag 2 november 2009

Otippade 10k

Söndagen blev ganska så innehållslös, löpmässigt i alla fall. Nog fanns det en massa måste som vi fyllde den med men min snuva och mina sargade ben satte stopp för löpturen. Men idag har jag tränat, helt otippat faktiskt. Direkt efter förläsningens slut kl 17.00 chekade vi in på hotellet här i Uppsala. En halvtimme senare gav jag mig ut i mörkret och upptäckte staden. Det blev 55 min löpning i skön takt, ca 10k. Efter dusch och mat gick jag sen på bio. Vilken kanondag! Jag såg Bröllopsfotografen. En film jag starkt kan rekommendera. Jag är ju lite småförälskad i Tuva Novotny och i denna filmen var hon fantastiskt vacker och jag gillade hennes outfits supermycket. Helt min stil. Nåja nu var det ju inte bara ett sött ansikte och kläderna som var bra. Mitt tips är att se den. En film som innehåller det mesta.

Imorgon är det tidig uppstigning. Jag ska dras ut i kylan av min vän L som vill ut och springa. Imorgon kväll är det förmodligen plugg så det är lika bra att få genomfört träningen på morgonen. På onsdag är det dags för Shape igen. De har SATS här i Uppsala och jag tänkte inte ligga på latsidan med mina armar. Dags att få tillbaka den brännande känslan i kroppen.

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Kanske kan vara värt att gå och se den där filmen i helgen då?

Bra att få till ett sånt pass bara sådär!

Katarina M-I sa...

Härligt, du får massa kvalitetstid under din utbildning.

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Katarina

Anna (Orka mera) sa...

Perfekt utnyttjande av tid ju!!! Ha det gott och hoppas passet är lika bra i Uppsala!

JMElena sa...

Låter skönt! Längtade såå efter kvällens löp-pass, men ack - fick feber under eftermiddagen och det är bara till att hålla sig hemma. I våras sprang jag knappt alls, nu är jag nästan beroende:-)

Petra sa...

Den dar filmen pratar ratt manga om... synd att det ar sa kompicerat att fa tag pa svenska filmer har:(

Bra jobbat med loppasset, harligt ocksa att kunna trana pa gym nar du ar borta.

Ingmarie Nilsson sa...

Morgonpass är aldrig fel även om det kan vara grymt segt just när klockan ringer....

Anonym sa...

Den filmen måste jag se! Så Smala Sussie för typ 100:e gången här om dagen när den gick på TV och det är väl samma stuk på dem, och många samma skådespelare också.

Anna sa...

Andréa, Helt klart värt det.

Katarina, ja man får passa på!

Anna, Jag gick aldrig:(

JMElena, Visst är löpning beroendeframkallande. Krya på dig!

Petra, du får jobba på att få ner filmen för den är bra.

Ingmarie, det är dödens men shit vad skönt det är EFTERÅT!

Johan, Jag gillade denna filmen mer än smala Sussie även om den också är bra.