fredag 27 november 2009

Den bästa av fredagar

Fyra dagar utan att få springa, utan att få svettas och må bra. Men nu jäklar är snuvan borta. Jag var lite för snabb härom dagen. I våras när jag var sjuk i tre veckor bestämde jag mig för att inte träna när jag inte är 100% och det har jag lyckats hålla. Även om det spritter i benen och löparångesten sätter in så vet jag att det kan bli pannkaka om jag snörar på mig dojsen för tidigt.
Kanske hinner jag slänga in lite styrka i min kropp idag.
Idag är det femte dagen utan socker. Jag har hakat på Karin-Tri´s sockerutmaning som innebär ZERO socker i 30 dagar. So far so good , nemas problemas. Jag saknar det inte alls. Men jag vet att det kommer att komma dagar där suger kommer fram så jag har en almanacka med stora svarta kryss för varje dag som går utan socker. Den sitter fint på mitt kylskåp. Det är bara at titta på den så återfår jag motivationen.

Idag är det fredag och vilken fredag sen! Jag ska skriva klart en av mina uppgifter på kursen, jag ska till en hudläkare och få hjälp med min acne (jävla-skit-finnar!) och jag ska få träna! Och inte nog med det, inbjudningarna till bröllopet går iväg idag och insamlingskontot på cancerfonden är fixat. Istället för en massa presenter, resecheckar eller pengar vill vi att våra nära och kära sätter in pengar till cancerfonden och har därför startat en egen insamling! Det var hur smidigt som helt. Det värmer i mitt hjärta att vi har möjligheten att göra detta tillsammans med vår familj och våra underbara vänner.

Ha den bästa fredagen som bara går!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt jobbat med fyra dagar utan socker! Socker är verkligen ett gift och själv har jag föresatt mig att i alla fall dra ner på det. Helt sluta kanske kommer sedan...
Men snuvor verkar vara vanligt förekommande nu och jag är precis som du sån att träning gör man inte när man inte är 100% bra. Min snuva är nog inne på 6:e eller 7:e dagen men det blir långsamt bättre.
Trevlig helg!

Anna sa...

Johan, det känns så jäkla bra i kroppen att vara utan skiten. Bar därför vil jag fortsätta utan det. Jag håller tummarna att snuvan din släpper snart.

Ingmarie sa...

Aaah! det där vore en utmaning för mig! "No socker". Hur strikta är ni? jag är egentligen ingen sockergris men tuggummi med socker, och glass är mitt "gift". ;-) Skönt att du känner dig piggare! Kommer snart mail till dig. :-)

Anna sa...

Ingmarie, jag är ganska strikt. Jag dricker lite saft ibland och det har slunkit ner lite julmust också. Men inget godis, kakor och tyvärr ingen glass för min del.