söndag 15 november 2009

Långpassöndag

Söndag och min nya söndagssysselsättning är avklarad. 15k i lugn stadig fart. Långpassöndag. Det är längre än jag sprungit på väldigt länge. Benen är slitna efter en vecka fylld med en massa rolig träning. 15k kanske inte är ett så långt långpass men det är ju bara början, om några veckor kommer det bli längre och längre. Jag ska nog ta och ladda ner en bok som jag kan lyssna på när jag är ute och springer de långa passen, jag har ju tiden på mig.

Igår tog jag mig till Bokskogen och sprang 10k i kuperad terräng. Det finns väldigt många backar i Bokskogen men attans vad det är effektivt. Och i fredags gjorde jag en killer-workout som jag hittade inne på Pladuskas blogg. 500 reps heter den. 10 övingar à 10 upprepningar x 5 varv. Hualigen vad grymt effektivt och jobbigt. Passar mig bra, jag som inte gillar träna styrka. Programmet tog en halvtimme men jag orkade bara 400 reps.

Imorgon är det vila om jag inte får för mig att göra killer-workouten. Måndag-torsdag spenderas i Stockholm och jag hoppas på att hinna med en runda till Hagaparken och Brunnsviken även om mina dagar är långa i klassrummet är långa. Ni har det bra ni som bor i världens vackraste huvudstad.

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Härligt! Bokskog är bland det finaste som finns! Attans att jag inte är kvar i stan nu när du kommer. :-( Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen!

Anna (Orka mera) sa...

500 reps låter najs. Får gå in till pladuska och kolla in övningarna.

Anna sa...

Ingmarie, kan inte annat än hålla med. Fler tillfällen kommer, dethade varit kul med en löpdejt.

Anna, kolla in det, jag blev superpeppad.

Löpning & Livet sa...

ja 15km är ju en jättebra början! nu är det bara att öka sakta men säkert :)

Daniel sa...

Ahhh Bokskogen!! det är grejor det ;)

Bra jobbat!!