torsdag 12 november 2009

Vattenlöpning

Igår var det segt som fasiken. Benen ville inte framåt men det ville jag! Tur var det annars hade vi aldrig kommit hem jag och mina ben. Stanna fick jag göra och långsamt gick det men det skiter jag i. 5.40-fart inkl. 2 stopp, totalt 10k. Vad ska man säga. Det finns där inne i mig bara det att jag just nu har lite svårt att plocka fram det. Snabbheten alltså:)

På kvällen blev det SHAPE! Passet var inte lika kul som förra gången men jag har ont i musklerna i dag så någon nytta gjorde det. Och idag då. Efter läming på dagis tog jag mig till Kockumsbadet här i Malmö och körde vattenlöpning i 45 min med 2x10 min intervallträning. Urjobbigt men jätteskönt.

Jag kan verkligen varmt rekommendera vattenlöpning. Benen blir inte utslitna och man kan träna på sin teknik samtidigt som man faktiskt får upp pulsen rejält. Vattenlöpning är toppen om man är gravid. Jag kunde varken springa eller simma på grund av smärtor i ryggen under min graviditet men vattenlöpningen var super. Jag lånar väst på kockums men man kan köpa egna. Det är många som är intresserade av vad man syssla med i vattnet. I dag var det en äldre dam som ville veta vad jag höll på med. Jag fick henne inte att testa idag men vem vet, nästa gång kanske vi kör vattenlöpning ihop!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Men du är igång igen! Farten är ju inte det viktigaste i det här skedet.

Hoppas på sällskap från tanten nästa gång då! :)

Ingmarie sa...

Vad bra! Jag funderade på det så sent som i dag! Dvs. om du körde vattenlöpning. Perfekt! Bra att du sprang trots seghet (starkt!) men bry dig inte om farten. (Mail kommer om det)

Marre sa...

Coolt med vattenlöpning! Det vill jag också testa. Nu när jag provat vattengympa.... ;-)

Anna sa...

Andréa, ja det känns som om jag är på G i alla fall känslomässigt. Jag längtar till träninspassen igen och det är härligt.

Ingmarie, Vattenlöpning är verkligen ettt superbra komplement till den vanliga löpningen. Mer sånt!

Marre, Testa, det är skönt att dt finns ett komlement om man nu inte gillar att simma i vattnet i stället:)