tisdag 24 november 2009

10 saker om mig

10 saker om mig…
Jag har fått awarden “I think you are an awesome girl” från Anna-Orka mera



Tackar för det Anna!!!

Utmaningen går ut på att berätta 10 saker om sig själv och sedan ge awarden vidare till tre andra bloggare. Mina tre utvalda bloggare blir: http://petra-running.blogspot.com/,
http://pladuska.blogspot.com/, http://marresmarathon.blogspot.com/

Det här är Anna i ett nötskal:)
1. Jag tycker väldigt mycket OM väldigt mycket:) Har dock lugnat ner mig en smula men får jag inte känna så finns jag inte.

2. Jag har svårt att ta beslut och bollar gärna över det på min käre sambo, tyvärr har han sett igenom mig och tvingar mig att ta tjuren vid hornen och ta de där besluten själv.

3. Jag har läst ekonomi och har en kandidatexamen i företagsekonomi med inriktning på strategi och styrsystem, tyckte det verkade så tråkigt att sitta bakom ett skrivbord så jag blev polis istället. Nu tycker jag att det är sådär och funderar som bäst på vad jag kan sysselsätta mig med. Jag är rädd för att jag aldrig kommer bli nöjd med mitt yrkesval...

4. Är nybliven feminist! Konstigt att jag väntat så länge med något som är så självklart och rätt.

5. Har en passion för seriemördare och slukar alla faktaböcker som finns:)

6. Kan gå och längta efter att få sätta mig och läsa eftersom det tillhör ett av mina favoritsysselsättningar. Det och att få dansa med min underbare Vilgot som älskar att snurra runt och valsa fram på vardagsrumsgolvet.

7. Har aldrig varit en fikatjej och förstår inte riktigt tjusningen med det.

8. Älskar att diskutera livets alla ingredienser med nära och kära och ja med okära människor också för den delen.

9. Jag kan inte sova om det är tänt utanför sovrummet, har svårt för ljud också. Sover med öronproppar... Vad ska man säga, jag är knasig.

10. Jag är vansinnigt mörkrädd och har vid ett tillfälle (för måååånga år sen) sovit med en kniv bredvid mig.

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Så kul att läsa!

att du var polis visste jag inte, coolt :)

Petra sa...

Roligt!! Tack for utnamnandet - ska fila over det tills imorgon! Aterkommer!

Ingmarie sa...

Underbar läsning! (Jag sover ochså med öronproppar och kommer nog heller aldrig att hitta "mitt" yrke...)

Anna sa...

Inget fel med öronproppar när man ska sova. Sover själv jämt med öronproppar. Så skönt att plugga in dem och höra hur alla störande ljus stängs ute. Fler borde testa det. Hur skönt som helst.

Joel R sa...

Hej kollega :-)

Det är roligt att läsa sånt här, både för att få reda på mer om dig som person men även för att se vad det är för saker man väljer att berätta.

Öronproppar var fint när jag jobbade natt och Elvira var liten men egentligen känner jag mig alltför avskärmad när jag använder dem.

Anna sa...

Andréa, det är lite kul att läsa annat än löpning eftersom man egentligen inte vet så mycket om varandra.

Petra, Klart en brud som du ska utmanas.

Ingmarie, Skönt att man inte är ensam:)

Anna, Jag vet, det är underbart med öronproppar och jag har svårt att somna utan dom.

Joel, vad kul! Då vet du att de där öronpropparna kan göra under. Och visst är det kul att se vad folk skriver om. Jag är ganska mycket som en öppen bok och har inte svårt att avslöja saker om mig.