fredag 16 oktober 2009

Lajbans

Upp och ner som en berg o dalbana. Ena dagen buhuuu andra dagen glädje. Jag snacka löpning. Idag var det lajbans och jag körde ett slags låtintervallpass där varannan låt fick gå i snabbt tempo. Lite flås har jag kvar även om det inte är på topp. Passet slutade på 10k och jag känner mig pigg och glad och längtar ut till nästa pass. Det är ju såhär det ska kännas. Även jag förstår att det inte kan vara på topp jämt men när man är inne i en period av neggotänk kring träningen är det inte kul. Nu ser jag ljuset igen och hoppas det håller i sig ett tag till. Det är mycket roligare att träna när man vill träna och är motiverad än när man bara drar på sig dojjorna för att man ska.

8 kommentarer:

Ingmarie Nilsson sa...

Så där är det. Löpningen. OCH livet. Upp o ner i en enda strid ström. men efter regn kommer sol. ALLTID! Härda ut när det är tungt så kommer de här dagarna som i dag snart igen. Jag lovar! :-) Och det är INTE din vegomats "fel" om det är tungt och motivationen är som bortblåst. Du har haft sådana här dagar innan med när du åt kött. Eller hur? Har inte helt koll på vad/hur du äter nu (förutom att du slopat kött men äter fisk)men som du nog vet nu så är det inga som helst problem med att träna och vara helt vego. Njut av dagens fina pass!

Therese sa...

Härligt! Det är ju för de där stunderna som man lever liksom, både när det gäller löpningen och resten av livet. :)

Anna sa...

Ingmarie, Ja jag kan inte annat än hålla med. Klart jag hade dagar och med låg motivation innan vegokosten. Nu känns det som om jag mer och mer börjar komma in i det vegetariska. Det är fantatiskt för både kropp och knopp utan kött. Jag tycker att jag är mycket piggare sedan jag plockat upp de alternativa proteinkällorna. Tack för peppen!

Therese, Så sant. Man vill ju leva i flow hela tiden men livet är ju mer komplicerat än så. Därför är det viktigt att faktiskt vara nöjd emellanåt också. Även om jag kan vara låg så har jag turen att det vänder snabbt. Jag slipper gå runt och vara hänig en längre tid. Oftast ska det bara ut ur systemmet och en rad på bloggen om det hjälper oftast.

Petra sa...

Ja, vad skoj att hora! Haller med de ovriga om att livet gar ju upp o ner ibland, men det ar sa otroligt skont att fa till bra loparpass. Njut av dagen!

rosenblom sa...

Jo, det är klart det är roligare när det är roligt... ;-)

Anna sa...

Petra, Jag håller också med!

Rosenblom,:)

Anonym sa...

Ser ljuset i tunneln alltså?! Det är såå skönt när glädjen i löpningen kommer tillbaka!

Runningskirts-Lena sa...

Inget kan vara roligt jämt. Men harvandet är nog en del av upplevelsen. För att få vågtoppen, så krävs ju dalen. Men nu surfar vi på, båda två;)