onsdag 14 oktober 2009

Himeln är blå

Idag är det verkligen underbart höstväder. Det biter lite i kinderna men solen är framme och himeln är blå. Jag pluggar på som tusan. Kan inte förstå var all denna lust till att läsa annat än skönlitteratur kommer från. Var fanns den glädjen när jag pluggade för 10 år sedan?

Jag springer på och njuter av lugnet, av att inte känns press, av att bara vara. Det ÄR svårt att slå löpningen då. Jag måste bara få skriva en rad om mitt vegoprojekt. Det går så jäkla bra! Jag mår super, äter en massa saker jag inte stoppat i munnen innan. Det finns en tanke bakom det jag äter och jag intresserar mig för vad jag äter. Jag saknar inte köttet alls. Nu har jag dessutom lite mer koll på proteinkällor och känner redan efter ett par dagar med uppstyrt proteinintag att jag är piggare och orkar mer.

12 kommentarer:

Staffan sa...

Det tog alltså bara 4 dagar att vända humöret från ditt tidigare inlägg? Skönt! Visst skiner solen här i 08-området också men det blåser en bitande kall vind, brrr riktigt kyligt nu!

Löpning & Livet sa...

Härligt!! mera vego till folket :)

Joel R sa...

Jag känner själv att jag hade mer motivation att plugga andra gången. Jag var äldre och visste varför jag studerade, när jag var 20 var det mest festande och hopp om ett flashigt jobb...

Härligt med veggolivet, roligt att det flyter på så bra som du säger. Det gäller nog att hitta proteinersättarna.

Frida sa...

Kul att nya vego-vanan känns bra. Om att löpglädjen finns igen. När du inte rapporterar planering och intervalltider osv. så finns det lite plats för mat-prat. Skulle vara intressant att läsa lite mer om vad du förändrat, jämföra förr/nu, lite hur du tänker kring kost och vad du väljer, sånt... Om du har lust vill säga! Ät, spring och var glad :-)

Anonym sa...

Spännande med vego-projektet. Kan du inte posta lite om vad du ätit för goa grejer? Jag äter gärna vegetariskt men har svårt att få till det med linser, bönor, qourn och tofu och allt vad det heter...

Spring-Therese sa...

Hej Anna!
Härligt att det känns bra för dig med vegokosten, kul att läsa! Ang. förra inlägget. Vet du, hela livet går upp och ner. Och ibland behöver man bara stanna upp en stund och fundera varför man valt en speciell väg. Att tappa gnistan för en stund är bara normalt. Det visar att du är sund. Försök njuta löpglädje utan krav och måsten ett tag. Ta hand om dig!

Kram,
Therese

Anna sa...

Staffan, 4 dagar är kanske att ta i. Det är som det är. Inget att deppa ihop över. men vädret gör ju att det kan spritta lite i benen.

Andréa, Exakt, mer vego åt alla!

Joel, Utan proteinet kajkar man ihop och jag märker det så tydligt. I alla fall inbillar jag mig att jag märker det tydligt:)

Floppis, Jag har tagit bort allt vad kött heter men har ätit fisk, skaldjur, ägg och ost. Det som tillkommit i kosten är baljväxter och extremt mycket frukt. Jag har ju alltid älskat frukt men min morgon startar med fem frukter lite härstvärs i egenpressad juice iyoghyrten eller gröten. Jag har handlat upp en massa nötter, bovetecrunch, gojibär och annat gott som inte funnits i skafferiet. Jag käkar quorn och gör goda sallader med nötter, baljväxter och oda ostar i. Ja överlag äter jag mat som smakar mer och ser finare ut. Magen mår i alla fall bra av det:)

Therese, tack för varma ord. Jag kan inte annat än hålla med. Jag har funderat mycket på varför man som motionär håller på såhär och har kommit fram till två saker. För mycket är inte bra men för lite är skit det också. Balans är bäst och det är den som man hela tiden jagar.

Anna sa...

Johan, jag ska skriva ett litet inlägg om vad jag och ibland Daniel och Vilgot äter.

Anna (Orka mera) sa...

Glädjer mig att höra att det känns bättre igen! Och i det här underbara vädret kan man nästan inte låta bli att springa en runda! Skönt att veggandet funkar, låter härligt!

Daniel sa...

Det där låter bra Anna!
Att "bara" få springa är ju helt underbart!! :)

Snorkkis sa...

Skönt flow! - Både med pluggandet, löpningen och veggo projektet.

Anna sa...

Anna, ja man ska inte klaga på vädret. Och det är lika fint idag!

Daniel, Ibland är det "bara" det man ska syssla med.

Fröken Snork, Flow är härligt att ha, bara att fortsätta njuta.