söndag 18 oktober 2009

Ny utbildningsvecka

Imorgon drar jag till Uppsala och är borta till torsdag. Dojjorna följer med. Jag har bott i Uppsala i tre hela veckor en gång i mitt unga liv. Jag skulle plugga historia på universitet men kom efter ett par veckors studerande in i Lund och tog det i stället. Vilken tur att jag har så snälla föräldrar som kört halva Sverige med flyttlass åt mig. Ska bli kul att se om jag känner igen något.

Jag är peppad att köra lite tuffare pass i veckan som kommer men jag lovar inget. Dagarna är långa och jag hoppas att längtan efter löpning sitter i efter dagens slut. Vi hörs!

6 kommentarer:

Daniel sa...

Ha det så bra i Uppsala!!
Det låter som du är på G igen, härligt!!! :)

Anna (Orka mera) sa...

Ha det gott i Uppsala. Alltid kul med lite nya löprundor (förutsatt att man hittar hem igen, vilket liksom brukar vara den kluriga biten...)

Staffan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Staffan sa...

Blev nåt knas med förra kommentaren,

Bodde där i fem år under studietiden (mycket bättre än Lund såklart :-)

Uppsala är platt och jag vet inte var du ska bo, men norrut mot Gamla Uppsala är det fint att springa, även på "universitetssidan" av Fyrisån, runt Botaniska trädgården går det att hitta fina rundor. Annars är ju stalltipset att söka efter rundor i Uppsala på Jogg.se.

Det brukar vara kul att springa på ett nytt ställe. Ha dé fint!

Petra sa...

Oh Uppsala - nice!! Ha det sa bra!

Anna sa...

Daniel, jag ær på G!

Anna, Det ær jættefint hær i Uppsala och jag haft sællskap!

Staffan, Jag har sprungit længs ån, superfint.

Petra, Ja vet!