fredag 5 februari 2010

Gamla hundar

Vilken toppeninledning på helgen! 12k med lite stegringslopp och löpskolning. Det var riktigt fint underlag idag och vinden var med mig. Nästan så att det inte kan bli bättre än så här. Baklåret var fint och stadigt och jag börjar komma in i min löpteknik mer och mer utan att tänka på den. Kul för när jag började fattade jag inte HUR jag skulle lyckas omvandla min snart 34 åriga kropp till att springa på ett annat sätt. Men det går visst att lära gamla hundar att sitta.

Men vad är det egentligen för talesätt. Precis som om det inte gick att förändra något på grund av gamla vanor och sätt. Tråkig inställning och faktiskt ganska vanligt förekommande på min arbetsplats. Om man tänker så blir man nog väldigt fattig och tom. Men vem är jag att döma. Jag kan nog slänga ur mig både det ena och det andra. Förhoppningvis ger jag lite positiv energi också.



Nu ska jag lusläsa alla era bloggar.

2 kommentarer:

Joel R sa...

Vad är det du har förändrat i tekniken?

Anna sa...

Joel, min höft går framåt och steget är mer fallande, om man tänker sig att man faller framåt. Steget kommer mer naturligt än innan.