torsdag 4 februari 2010

I poolen

Ingmarie, vattnet var ljuvligt!

Imorse mellan kaos och en väääldig massa kärlek fick jag till ett wetvest pass i poolen på kockums. Tanken var att Vilgot skulle till dagis efter några dagars sjuka men det blev omfall. För att jag skulle få till träning idag slängde jag mig på hojjen och dök ner i vattnet. 60min senare var jag klar, hojjade hem och avlöste Mr D som skulle till jobbet. Nu kan jag vabba med lugn själ.

Kanske är det onormalt att prioritera träning trots att ens barn är hemma och sjukt men utan träning blir jag sjuk och det blir inget bra.

I poolen på kockums ryms det en stor variation av människor. Där finns gamlingarna som flyter likt kungligheter fram i vattnet. Där finns tjejerna i karriären som fort-simmar 45 min innan jobbet. Där finns medelålders männen som jätte gärna vill kunna crawla. Och så finns jag där i min väst. Jag får ofta frågor om vad jag håller på med i vattnet och jag försöker förklara på bästa vis. Oftast är folk positiva och jag brukar alltid föreslå att de ska testa. Hittills har jag bara sett mig själv i poolen med väst men vem vet vad gamlingarna gör när jag inte är där:)

Ha en fantastisk dag alla.

9 kommentarer:

egirl sa...

Klart du skall träna om ni kan få ihop det på hemmaplan. En mamma som är glad och mår bra är den bästa mamman!

Låter kul med Wetvest tycker jag! :)

Anna (Orka mera) sa...

Haha, det är helt normalt. Vilgot blir ju inte mindre sjuk för att du inte tränar. Och om du mår bra så har du mer energi till honom! Kan man pussla ska man pussla :)

Staffan sa...

Egen tid för träning ÄR viktigt, även när barnen är sjuka, man kan ju hjälpas åt som du skriver. Håller med egirl.

Kanske en otroligt korkad fråga men den här typen av övning utförs alltså där man inte bottnar och så "löper" man i vattnet och västen håller en flytande?? Har som du förstår aldrig provat detta men vi har faktiskt en liten pool för rehab-träning på mitt jobb och där finns även västar, men jag tror den poolen är ganska grund...

RosaMilton sa...

Föt att orka med sjuka barn behöver man prioritera träningen, absolut!

Anna sa...

egirl, det är ul när man kör lite variation med intervaller. Sen gillar jag bastun som kommer efteråt.

Anna, Precis. Mamma nöjd, Vilgot nöjd:)

Staffan, Precis, man ska inte bottna för då är det ju som att gå på marken. Testa det vet jag!

RosaMilton, WOW! 7 stycken, vad härligt att det funkar. Jag tycker det kan vara lite klurigt att få ihop träningstid med ett barn, ska aldrig mera klaga.

Katarina M-I sa...

Jag blir en bättre mamma om jag klämmer in lite träning.

Imorgon är det jag som VABBAR...

Kram och Kraft

Anna sa...

Katarina, VABBA lugnt min vän.

Ingmarie sa...

Åh vad glad jag blir! Och jag är säker på att din glädje och ditt lugn smittade av sig till Vilgot som i sin tur gör att han blir frisk fortare!:-)

Anna sa...

Ingmarie, jag hoppas verkligen det, i alla fall känns det som det.