söndag 28 februari 2010

Kan det vara så att...

Kan det vara så att det är på väg att hända något med min form? I dag kände jag mig odödlig i mina dojjs. Ambitionen var MINST 15k med lite fartökningar. Efter 3k sprugna kom första ökningen, 1k i tröskelfart och så fortsatte det hela passet igenom. Var fjärde kilometer gick i tröskelfart. Fast det blev fler än så och snabbare än det också. Jag sprang i mål efter 20k med 4.54 som snittfart. En bra upplägg som funkade super idag. Mina ben var utvilade och jag var sugen på att springa lite längre utan att bli alltför uttråkad. Jag känner att det är något på gång. Det var väldigt längesen jag hade den känslan i kroppen. Under veckan som gått har jag hunnit med ett tröskelpass som kändes sådär. Jag skyller på löpbandet och vet att jag inte är ensam om att uppleva hastigheten vara fortare på bandet än ute.

Ny vecka, nya möjligheter. Och jag har ett jobb att utföra, ska fundera ut 6 knasigheter med att vara Anna, redovisas imorgon.

11 kommentarer:

Anonym sa...

ntakta dig för en mindre mini intervju om löpning, hur och om intresse finns. maila mig. saracaroline.nilsson@gmail.com

Staffan sa...

Bra jobbat!! Fartökning var fjärde km? Det kan väl inte vara så att det var via min blogg du hittade det upplägget :)

Avundssjuk på den vår ni har börjat märka i Malmö nu!! Hoppas snart börja märka av den här också!!

Nu har jag orkat skriva lite mer i mitt inlägg, mest svammel dock :)

Sofie RW sa...

Vilket pass! Och att göra fartökningar var fjärde km låter som ett bra recept på att inte bli uttråkad. Ha en bra vecka nu!

Daniel sa...

Härligt Anna!! Har nog skrivit det förr....
Du ÄR i bra form!! :)

Ha en bra vecka!!

Ingmarie sa...

Bara att släppa "kravet" kan hjälpa! :-) Härligt!

Magdalena sa...

WOW, vilket tempo! Sprang du ute? Det är moddigt här i alla fall så det går inte så fort... för mig! ;o)

Anna sa...

Caroline, Har mailat

Staffan, Helt rätt, det är du som är skyldig till min träningsvärk i benen. Jag gillar svammel också:)

Sofie, Bra recept till och med. Långpasset har nog aldrig känts så kort.

Daniel, Ha en fin vecka du också, härligt att du hejjar på mig!

Ingmarie, ligger rejält mycket i det.

Magdalena, Jag sprang ute, vi har fin barmark här. Visst är det vackert med snö men så mycket lättare med barmark.

Anonym sa...

Låter gött. Det är underbart när det bara släpper...

Staffan sa...

He he, träningsvärk i benen alltså, orsakad av MIG!

Det måste väl ändå räknas som en bra "present" såhär oss löpare emellan?

Jag måste klura på om jag kan hitta på något annat kul pass jag kan ge i "bröllopsgåva" när det närmar sig :)

Joel R sa...

20 km bara sådär, när det var tänkt att bli 15?! Det är formbesked det. Det här med fartökning var fjärde verkar bli en kedjereaktion för det måste jag också prova. För att Staffan inte ska bli för styv i korken kommer jag med en dåres envishet att säga att jag fick idén från dig ;-)

Anna sa...

Johan, men visst är det och nu är det så jäkla mycket vår också. Bara av det får man ju spring i benen.

Staffan, ja det är bara för mig att tacka och ta emot.


Joel, Bra tänkt, Staffan får inte bli alltför tyken:)