torsdag 18 februari 2010

Vara lugn som en filbunke

Det var en djup suck som precis kom ut ur mig. Jag tittade ut och funderade på om det någonsin kommer bli VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR?
Jag har varit ute och lufsat i snön precis som alla ni andra. Hur står vi ut med all snö, all kyla och all äckelblåst? Vad är det för fel på oss som inte fortsätter mysa i soffan utan istället drar på oss dojjorna 20.00 på kvällen för ett distanspass i snömodd med en härligt isande vind! Mina vänner tycker att jag är knäpp och idag håller jag faktiskt med dom. Speciellt nu när jag sitter och undrar hur jag tänkte innan när jag blev förbannad på mig själv för att tempot inte alls var det jag önskade och tryckte på lite till för att vara helt färdig när jag kom hem. Färdig i både kropp och knopp. Jag tänker så mycket tankar just nu att jag har svårt att stanna i nuet. Det är bröllop, resa, Vilgot, jobb, vad jag vill, vart jag är på väg, var jag varit och en mängd andra frågeställningar om livet och andra storheter. Jag måste nog bara landa och andas ett tag och faktiskt försöka stanna i nuet för det kommer ju inte igen.
Ikväll går jag och lägger mig efter detta inlägget, bläddrar lite bland Ranelids citat och bara är lugn som en filbunke. Vi hörs imorgon.

4 kommentarer:

egirl sa...

Ibland skulle man verkligen vilja hoppa av berg-och-dalbanan och bara betrakta allting som pågår runt omkring en, fundera och fatta beslut och sedan hoppa på vagnen igen... ;)
Hoppas Björn hjälpte dig att få lugn så att du sover gott!

Imorgon (eller om en vecka, en månad) kommer du att se allting i ett annat, klarare ljus - jag lovar! Och snömodd och isvindar kanske är precis vad du behöver för den processen...? :)

Anna (Orka mera) sa...

Ja helt friskt är det inte att ge sig ut i detta väder, men jag gjorde samma sak:) Men vad fasen man kan ju inte sitta under filten i flera månader.

Kanske är det just snömoddslöpningen som hjälper dig reda ut alla tankar. Någonting måste den ju vara bra för :)

Anonym sa...

Snömodd låter underbart... Själv har jag bara roat mig med löpband och sjukdomar än så länge i år.

Anna sa...

Egirl, Björn är en klippa. Skämt o sido, han har många tänkvärda od den mannen.

Anna, Nej man blir inte piggare för det dessa gråa dagar. Bättre med lite frisk luft

Johan, fy fasiken. jag hoppas du ska vara frisk nu.