tisdag 23 februari 2010

Löpningen gör mig pigg som en mört!

Tack alla fina, peppenade och underbara bloggvänner för era varma och stillande ord.

Att jag inte ska springa marathon är i sig inte ett jättebeslut, precis som så många skrivit i kommentarerna kommer det fler marathonlopp och jag har ju planer på att springa ett tag till...
Det är snarare en känsla av att man inte har det som krävs eller att man brutit ett personligt mål. Dessutom har jag hängt upp mig på vad alla andra ska tycka och tänka. Men varför bry sig om vad alla andra ska tycka? Jag är ju fortfarande Anna som gillar att springa!

Nog om det.

Igår fick jag fart på benen ska ni tro. Innan jag hämtade Vilgot på dagis tog jag ut min fystimme genom att springa tusingar i Pildammsparken. 2k uppjogg i 5.18-tempo följt av 4x1k som jag skulle fixa under 4.20. Det gick ganska bra, 4.15, 4.15, 4.12, 4.20 men jag var trött efter sista.
Nu ska jag försöka köra tusingar varje vecka och succesivt öka antalet. Jag avslutade passet med 2k i 5.11-fart. Totalt 8k och jag var nöjd. Det var lite motigt att ge sig ut igår för sömnen blev sisådär natten till igår. Tror jag fick till 4 timmars sömn men passet satt som en smäck till kvällen för jag var pigg som en mört för att både leka med Vilgot, planera bröllop och plugga rättspsykologi.

5 kommentarer:

Joel R sa...

Precis, skit i vad vi tycker. Det är ju ditt liv och det ska flyta så bra som möjligt.

Jag tror att man måste lyssna på de där funderingarna man har. Ligger du och tänker på det på nätterna så är det dags för förändring.

Jag tror att det blir skitbra.

egirl sa...

Härligt! Precis så skall det vara - glatt, roligt och energigivande!! Bara ett litet beslut och att man "tillåter sig själv" att ändra sina mål och beslut kan lyfta ton från en axlar. Stanna kvar i den härliga känslan nu, gör det du känner för och bara njut =)

Petra sa...

Tror att manga har slagit huvet pa spiken och sagt precis det ratta! Du ska gora det som kanns ratt och roligt - livet ar alldeles for kort for att odsla pa sant man inte gillar sa varfor trala dig igenom ett helmarathon om du inte tycker om det!

RosaMilton sa...

Det finns en utmaning till dig på min träningsblogg (filiffjonkan tränar) om du nu inte redan har gjort den?

Anna sa...

Joel, det blir skitbra, jag känner det.

Egirl, jag är så nöjd över att jag valde det jag vill göra nu. Sen får man se vad som händer.

Petra, precis, träna ska vara roligt och inspirerande, inte ett måste.

RosaMilton, vad kul, ska göra det i kväll!