måndag 8 februari 2010

Vilodag

Rätt och slätt en skön vilodag som inte har varit helt fel. Jag lider för tillfället av en hemsk bacill som jag skäms över. Jag vill ha allt! Jag ska gifta mig med världens bästa Mr D och vi ska på bröllopsresa till New York men jag drömmer mig ändå iväg till på Springtimes Portugalresa i slutet på februari. Mycket vill ha mer. Hua för mig.

I veckan som kommer väntar bland annat 15k distans, intervaller och ett lååång långpass. Långpasset funderar jag faktiskt¨på att bränna av mitt i veckan, så slipper jag håsa upp det så mycket. Jag kan spara min 15k till söndag och köra intervallpasset på fredag. Kan man annat än längta efter att kicka igång träningsveckan?!

5 kommentarer:

Staffan sa...

Bra idé där att köra långpass i veckan för att inte göra det så stort genom att spara det till helgen!

Själv har jag haft kvällen för mig själv, på kurs i Göteborg och då kändes det självklart att dra ut på ett långpass ikväll, det blev till slut 23,2km, inget speciellt men nu är det gjort!

http://wwwfyraochtrettio-staffan.blogspot.com/2010/02/multitasking-i-goteborg.html

Anonym sa...

jag gör gärna mina långpass på vecka, så kan jag mysträna på helgen! det tar ju också mycket tid av familjens gemensamma lediga och en kväll känns bättre att offra än en lugn söndagfrukost (har precis som du en knatte hemma). lycka till med veckans träning!

Anna (Orka mera) sa...

Hade varit JÄTTEROLIGT om du var i portugal när jag ska dit. Men det finns ju fler år :)

rosenblom sa...

Och jag som bara vila vara inte skadad... :-(

Fy Anna för dig som bara vill ha och vill ha... ;-)

Anna sa...

Staffan, Bra jobbat Staffan, du inspirerade mig till migg första långass mtt i veckan!

Cecilia, Men det är ju det som jag eftersträvar. Gör man de tunga passet i veckan blir man inte så stressad på helgen när allt annat händer och man vill mysa med sin lilla familj.

Anna, jag vet! Så jäkla kul men det kommer fler resor.

Rosenblom, Så är det ju alltid, man vill ju ha allt:)
Jag tycker det är skittrist att du är skadad, håller alla tummmar för att du blir av med skiten fort som attan.