onsdag 10 februari 2010

Långpanna

Det som jag inte lyckades med i söndags eftermiddag gjorde jag dundersuccé med sent igår kväll.
Efter dagis var det lekdate med middag hos Vilgots bästis och vi var hemma vid 19.30-tiden.
Tanken var 12k distans runt Pildammsparken, klockan hade ju ändå hunnit bli sen. Men så började tanken om ett långpass växa när jag drog på mig plagg efter plagg. Jag satte på mig ett extra lager för att vara på den säkra sidan. Jag tog med en apelsin i klyftor och en flaska vatten och drog iväg kl. 20.30. Benen kändes pigga och jag började mer och mer inse att det inte alls skulle vara omöjligt att få till ett långpass. Efter 4 varv hade jag kommit hälften och fortsatte ytterligare varv efter varv. Klockan tickade på och till sist mötte jag bara ett par killar som precis som jag var ute och sprang.

Sista 5k var var jobbiga men det var ändå de 3 sista som jag tyckte kändes mest. Jag hade ju druckit en 1/2 liter vatten och tryckt i mig i mitt tycke den godaste apelsinen jag någonsin ätit under min runda så när jag kom hem mådde jag inte alls så tokigt. Visserligen var jag kall och det kröp i benen på mig när jag skulle sova men överlag kändes det helt rätt att slänga in en långpanna mitt i veckan. Jag var hemma 22.45, lite i det senaste laget men man kan ju alltid sticka ut tidigare. Sen behöver man ju inte springa 8 varv runt Pildammarna men det kändes tryggast så. Jag har larm på mig när jag springer så sent och vill inte springa iväg för långt när klockan hunnit bli så mycket.

Efter jobbet väntar bassängen på mig, kanske en runda i bastun också:)

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Grymt bra jobbat! Själv är jag en morgonmänniska av rang och hade förmodligen somnat någonstans kring varv 3 :)

Löpning & Livet sa...

Grymt! Det kanske finns lite ultra i dig? Jag emnar springa varv efter varv sådär! :)

Katarina M-I sa...

Respekt!

Daniel sa...

Woohoo!! Anna är verkligen på G!!! Härlig läsning!!

Ingmarie sa...

Du ser! Vilken kämpe du är! :-)

Staffan sa...

Imponerande var ordet!!! En fråga: hur gick det att sova sedan, efter avslutat pass kl. 22.45?

Att köra långpass sådär varv efter varv kräver ju extra psyke eftersom det är lättare att avbryta och kuta hem. Jag sprang där i somras med svågern som bor nära och det var ju jättrevligt att springa där men vi nöjde oss med två varv!

Anna sa...

Anna, jag är nog både och eller jag har i alla fall fått bli det. Man har ju inte så mycket val:) Men det hade nog varit tuffare att köra 8 varv på morgonen.

Andréa, Ultra nja inte alls tror jag. Det var en hel del tankeverksamhet under de där 8 varven.

Katarina: ;)

Daniel, I´m back så det sjunger om det, i alla fall i löpkänsla och driv.

Ingmarie, gör om gör rätt finns det ju ett uttryck som lyder. Passade bra in på mig i tisdags.

Staffan, Hmmm som du säkert misstänker sådär. Låg sömnlös till 01.00 men det var okej ändå i går. Jag får ju inte så många timmars sömn ändå. Det var helt klart värt det.