onsdag 3 februari 2010

En klapp på axeln

Med ena handen klappade jag mig själv på axeln och med den andra fräste jag snor. Så kan man sammafatta både min runda och min målgång idag. Det har varit lite lite löpträning de senaste dagarna. Livet har kommit emellan. Ibland gör det det och då kajkar allt, dvs löpningen ihop sig. En snorig och hostig Vilgot med VAB som följd, nya utmaningar som innebär en halvfartskurs på Lunds universitet och en blivande man som har kick-off mitt i veckan. Och lite självförvållat dagen-efter också. Långpasset blev inte av och även om jag hade velat hade det inte gått på grund av vädret.

Jag har hunnit längta efter träningen vilket är bra för på senaste tiden har det mest handlat om att genomföra. Jag tror mycket av det har att göra med slirigt underlag, blåst och kyla. Nu vill jag ha vår med torr asfalt och hyfsat lugn vind. Dessutom är det nog för att jag kört så mycket distans. Det nya schemat innehåller intervaller och fart vilket varmt välkomnas. Att bara mala i distansfart är inte min grej. Jag vill ha variation, då är det kul.

Idag blev det som sagt träning efter tre dagars vila. 12k innan lunch i snömodd. All träning är ju bra träning och det kändes som om pulsen fick jobba lite extra idag på grund av underlaget så jag antar att snön för med sig något gott. Jag har en stor utmaning framför mig i helgen. På schemat står långpass 26k. Jag har inte sprungit 26k sen 2007 då jag sprang marathon. Jag ska tokladda och se det som en rejäl löparutmaning.

7 kommentarer:

Staffan sa...

Ja, tänk att det där livet hela tiden kommer och stör ;-). "Livet är en jobbig period" som Psykoterapeuten sa!

Stort att överhuvudtaget springa idag!! jag har precis själv genomfört passet from hell, 10km fartlek under lunchen i 15 sekundmeter, snömodd och snöfall - det var det jobbigaste passet på länge!!

Ta det bara lugnt på långpasset så fixar du det inga problem! Jag gav mig iväg tidigt i söndags morse, se bloggen, för ett 28km pass med fartökning och det gick jättebra!!

Kör på!

Anna (Orka mera) sa...

Långpass i det här vädret!! Tjohoo, vad du är bäst! Det kommer att gå jättebra! SJälv är jag lite lägligt förkyld nu när snön är som störigast!

Sofie RW sa...

Det är verkligen tokjobbigt att springa nu tycker jag, och pulsen får minsann jobba trots att man själv typ slirar bakåt. Kanske det hinns med lite snöröjning innan ditt långpass?! Bra jobbat med snöpasset idag!

Katarina M-I sa...

Ha en fantastisk runda i helgen! Andetag för andetag, steg för steg:)
Ja, som så mycket annat sitter det under håret, bakom ögonbrynen och mellan ögonen.

Ge dig själv en rejäl belöning när du avverkat dina 26 km!

Kör hårt!

Kram K

(PS. hoppas vi ses den 14:e!!)

Ingmarie sa...

En tröst kanske är att det är likt för (nästan) alla...

Petra sa...

Harligt! En klapp pa axeln far du fran mig ocksa!!

Anna sa...

Staffan, jag ska ha dig i mina tankar i helgen när jag kör mitt långpass. Tillsammans är vi starka. Det ska ju bli mildare så småningom men fram tills dess får vi träna pannben.

Anna, tråkigt att vara förskyld men det är bästa tiden att vara det nu. Krya på dig!


Sofie, det är jobbigt att springa i snön och man får se till att ta det till sog. Även om det inte går så fort så känner man att man får jobba.

Katarina, Jag ska käka våfflor efter passet!!! Och jag är på den 14:e, låter hur mysigt som helst.

Ingmarie, jag vet! Tillsammans kan vi och man blir peppad när man läser att andra kan.

Petra, tack tjejen:)