söndag 9 maj 2010

Det är inte lätt att förstå allt.

Livet är fyllt av överraskningar, både roliga och tråkiga. Idag gick min löpning från att ha varit en runda fylld med glädje över benens fartfyllda lek till att bli ett frustrations hål. Jag har gråtit TVÅ gånger idag. Första gången i frustration över att jag inte kan kontrollera mitt liv, andra gången av ren sorg. Sorg för att en nyhet som var fylld av kärlek, värme och liv snabbt vände till att att bli ingenting. Mer än så vill jag inte skriva för det handlar inte om mig.

År 2010 är ett mycket märkligt år. Glädje, värme och kärlek har blandats med bortgång, dåliga diagnoser och motgångar. Det är många känslor som man ska ha koll på och det är ibland svårt att dribbla mellan dem. Mina tankar finns hos mina nära som jag så innerligt älskar och uppskattar.

11 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

h varför är livet så svårt? Stor styrkekram!

Anna (Orka mera) sa...

Usch, det låter inget vidare. Styrkekramar från mig!

Ingmarie sa...

Men åh! Och jag tänker på dig! Skickar en styrkekram jag med. kanske hjälper den lite...

Anna sa...

Andréa, ja men ibland känns det som om allt kommer på en gång. Men så är det ju givetvis inte. Livet är ju nästan alltid underbart.

Anna, TAck och jag skickar dom vidare.

Ingmarie, Klart kramar hjälper, det gör de alltid:)

Snorkkis sa...

2010 ÄR ett märkligt år.

Jag har alltid varit ganska styv utanför hemmets väggar, men hittills i år lyckats grina floder både framför chefen, på t-banan, i taxin osv... och det har på nåt sätt varit nödvändigt.

Många styrkekramar till dig! Hoppas att allt ordnar upp sig, och väl ute ur dimman tror jag man kommer att vara urstark!

Marre sa...

Vad jobbigt, ibland är det bara för mycket. Hoppas solen återvänder strax och skickar även jag styrkekramar.

Magdalena sa...

Vad jobbigt men låt tårarna få med sig känsloflödet ut. Det är bra att gråta, det är bra att känna sorg och bra att inte alltid kunna ha kontroll. KRAMAR i massor!

Petra sa...

En massa tankar och kramar till dig! Vilken styrka att kunna dela med dig av allt detta - hoppas det ljusnar snart!! Nagra tarar kan faktiskt gora att det kanns lite battre. KRAM!!

Spring-Therese sa...

Håller med dig Anna!

2010 är konstigt när glädje och det mest underbara blandas med hemskheter. Men vet du vad, vi blir starkare av det ena och kanske klarar vi av det för att det finns ljusglimtar emellanåt också. Och andra halvan som vi närmar oss med stormsteg kanske bara går i ljusa färger och glädje. Vem vet, livet är oförutsägbart och tårar är en viktig ingrediens tror jag.

Många varma kramar till dig,
Therese

Anna sa...

Sofie, jo, det stämmer som du skriver. Av motgångar blir man stark och saker förndrar hur man tänker och agerar. Det är värdefulla tanka som man ska ta med sig.

Marre, solen har visat sig hela dagen idag, underbart!

Magdalena, ja visst är det både nyttigt och skönt att få gråta bort det tråkiga. Det brukar alltid kännas bättre efteråt.

Petra, på något knasigt vis så är det skönt att bara få skriva ner det som gör ont, det tar bort lite av smärtan på något vis.

Therese, fint skrivet och visst är det så att det blir ljusare och tårarna sopar bort det som är jobbigt.

Joel R sa...

Om jag kan läsa ordentligt mellan raderna så var jag med om samma skit under nyåret. Kändes som en outsinlig känsla av sorg. Den finns kvar någonstans men samtidigt är jag starkare än någonsin.

Ett par tårar löser onekligen mycket av det som tynger ens axlar.