torsdag 20 maj 2010

Glad och gul som en sol

Igår skrev jag ett ganska så heldeppigt inlägg som jag senare på kvällen tog bort. Jag ska inte vara deppig och grå utan glad och gul som en sol. För på lördag är det ju faktiskt en stor härlig fest som jag ska gå på! Skit samma om jag springer in i mål som siste man, vad gör det? Skit samma om jag inte prioriterat min träning detta åren, vad fasiken gör det? Motivation är en färskvara och i vår har jag shoppat annat än löparmotivation. Det kommer fler lopp och fler år att springa snabbt på.

I går fick benen vila, mina stackars 400-ingar i tisdags satt där de skulle. Idag vill jag mysjogga i 6k och njuta av att bara få vara. På lördag ska jag försöka disponera loppet efter bäst färmåga. Det sämsta jag kan göra är att få övermod och tokspringa första milen.

Nu ska jag kicka igång min jobbdag. Som vanligt tusen tankar på allt annat än just jobbet:)

10 kommentarer:

Runningskirts-Lena sa...

Konstaterar att vi sitter i samma båt du och jag. Har också reviderat min målsättning, vilket känns helt ok. Jag vet dock att jag kommer att persa och det fokuserar jag på nu.
(Att det sedan beror på att jag aldrig sprungit HM är ju en annan sak...)

Mediantiden för kvinnliga GVlöpare är 2.06, så vad vi än är i detta lopp så är det inte medelmåttiga i alla fall!

Jag startar i 1B, så forhoppningsvis ses vi efter målgång!

Marre sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Jag är ju en lattelöpare så jag startar betydligt senare än du (du kanske hinner gå i mål innan jag drar iväg)... Jag startar 14.58, min man startar 13.50 så jag kommer att hålla koll vid de grupperna så får jag se om jag kan vinka till dig. Lycka till!

Staffan sa...

Sådärjag, det var bättre :) Det är när jag tänker sådär det brukar vara som allra roligast och gå som allra bäst.

Dessutom är det ju orimligt för oss motionärer som tävlar ganska sparsamt att hela sikte mot det där personbästat som kan vara satt under helt andra förhållanden.

Hoppas du får en roligt varv och att du sedan av bara farten bestämmer dig för att komma upp till Stockholm och springa maran. I vilket fall - Lycka till!

anneliten sa...

Aha, det var därför länken krånglade... Alla är vi väl lite deppiga och desillusionerade ibland. Du är stark som tar dig ur det så snabbt. Lycka till på lördag.

Anna (Orka mera) sa...

Sådärja gul och glad som en sol, det måste vara bästa förutsättningen inför lördag! Lycka så jättemest till och njut varje meter av detta underbara lopp. Vad spelar några minuter hit eller dit för roll?

Ingmarie sa...

Jag trodde ett tag jag blivit helt senil för jag läste det där inlägget men hann inte kommentera då och sen när jag kom tillbaks var det borta!

Du gör rätt som ändrar dina tankar. var sak har sin tid.
Låt det vila och du kommer att finna vad du vill och hur du ska nå dit. :-)

Daniel sa...

Ha ett riktigt skönt lopp på lördag och bara njut av stämningen. Stort lycka till!

Anonym sa...

jag har också konstaterat att varje är har sina förutsättningar. därför kan man nog inte tävla mot andra mål än de man själv satt upp som rimliga utifrån förutsättningarna.... som du själv skriver. det kommer fler år (och kanske fler tävlingar senare i sommar om du har mer möjlighet för träning under sommaren). jag brukar tänka på runde larssons krönika i ett nr av "runners", där ha skriver om vikten av att inte springa slut på sig på några år för att aldrig vilja springa sedan igen...

rosenblom sa...

Jag kanske har fel men jag är ju inte helt uppdaterad på vad som händer folk i den här världen längre.

Skönt att du är kvitt dina skador från förra året. Det är väl alltid något det.

Och som långdistansare blir man ju bättre med åren, så det är bara att vila sig i form. Det är väl kanske det jag gör. Eller nåt...

Stort lycka till på lördag.

Det är inte helt omöjligt att jag sitter lite smått bitter utmed banan och hejar.

Anna sa...

Lena, Vad kul, kör så det ryker imorgon. Hoppas vi ses i mål:)

Marre, Ja men då ses vi ju, ska hålla utkick efter dig!

Staffan, det är sant det du skriver, dessutom är det svårta tt få ihop allt med jobb, barn, sjukdom, motivation och resten. Man får ta det för vad det är. (boring)

anneliten, ja, jag kände att det inte riktigt behöver vara sådär trist.

Anna, lycka till på dig själv, ser med spänning fram meot din måltid. Jag tycker du är så grymt cool som är så snabb.

Ingmarie, jag blir alltid så lugnad av dina inlägg och kommentarer. Tack.

Daniel, Som jag ska njuta!

Cecilia, helt rätt. Rune Larsson borde ju veta vad han snackar om eller hur!

Rosenblom, Hejja om du ser mig!!!