måndag 31 maj 2010

same same

På onsdag ska jag till doktorn och kolla upp mig. Inte en dag för sent. Jag har hostat några nätter på rad nu och i natt fick jag inte ihop mer än 3 timmars sömn. Det känns som om min kropp har blivit kidnappad av något som jag inte har en aning om vad det är. Jag känner mig inte alls på något vis frustrerad över det, det är totalt meningslöst att vara det. Jag kan ju ändå inte göra något åt det och nu har det pågått så länge så jag antar att jag kapitulerat mer eller mindre. Men visst hade det varit underbart om jag blev frisk snart så jag kan börja ta lite joggingsteg igen. Det är när man inte kan träna gör upp de bästa planerna i huvudet. Vilken tur att jag ska springa hela livet!

7 kommentarer:

Daniel sa...

Bra att du fått en tid! Skriv ner alla dina funderingar och symptom du haft på en lapp som du tar med. Det brukar ibland stå lite still i huvudet när man väl sitter där framför en stressad läkare ;)
Hoppas dom hittar vad som felar och att det inte är något allvarligt!

anneliten sa...

Att du tar det hela med jämnmod tycker jag är starkt! Hoppas du får bra hjälp nu!

Marre sa...

Vad trist men bra att du fått en läkartid i alla fall. Hoppas de kan ge dig ett mirakelpiller eller två så att du blir frisk i ett nafs! ;-)

Katarina M-I sa...

Det kommer inte alltid vara så här.
Det kommer kännas lätt igen, livet, löpningen.
Och som Therese påminde mig om, vi ska ju springa tills vi blir skrynkliga tanter. Vi ska springa hela livet!

Hör av dig om du vill ta en träninspeppfika:) Sen kan vi ju ta en fikalöpning lite längre fram.

Stor stark kram från Katarina

Ulrika sa...

Hoppas du får nåt slags besked av läkaren! Jag har ju själv varit mer eller mindre krasslig sen början av mars, men tror nu, peppar peppar att det släppt. Känner igen känslan av att ha en kidnappad kropp som inte känns igen..

Ingmarie sa...

Hoppas med du får hjälp och besked! Tror (fortfarande) att det är en svit från förkylningen och rivstarten du gjorde när du började bli frisk... Det "bra" med det är att det kommer att gå över! :-)

Anna sa...

Daniel, Tack för ett superbra tips, det ska jag verkligen göra.

anneliten, ja, håll tummarna. Förmodligen blir det ordinerad vila:)

Marre, ja, det hade varit underbart

Katarina, jag vet, det är det som är så skönt. Jag tar gärna en peppfika snart. redan nästa vecka om det passar dig?

Ulrika, vad skönt att du blivit frisk. Det är verkligen inte kul att sitta still.

Ingmarie, Ja, det är ju inte helt omöjligt att du har rätt. Dessvärre. varför r jag alltid så ivrig?! Jag tyckte ju själv att jag väntade länge innan jag körde igång men med facit på hand skulle jag ha väntat ett tag till. Får dra lärdom av detta.