fredag 14 maj 2010

Fredag igen, hur gick det till???

Vad är det som händer? Hallå det är fredag igen! Det har varit en hektisk vecka som vanligt men till skillnad från förra veckan har jag fått till ett tusingpass. 4 tusingar i 4.15-tempo på band. Jag litar fortfarande inte på bandet, det är på tok för jobbigt att köra tusingar på band jämfört med ute i det fria. Men regnet öste ner i onsdags så det fanns liksom inget alternativ just då .

Det var ett bra pass även om det var jobbigt. Kroppen fick jobba och benen pinna på. Tyvärr hade jag nog ätit för nära inpå för magen skrek av smärta och jag fick håll. Men 4 av 5 planerade får ändå vara godkänt.

Igår var vi i Göteborg på födelsedagspartaj. Vi kördei över Göta Älvsbron två! gånger, Göteborg är ingen enkel stad att köra i. I vilket fall som helst fick jag en klump av nervositet i magen. Bron från helvetet som jag ska ge mig på om en vecka. Siffror som inte visade under 1.45 uppenbarade sig i mitt huvud och jag insåg att det kommer bli asjobbigt. Men för att tänka positivt, det kommer bli förbaskat kul att springa, underbart att få uppleva atmosfären och springa till sambatakterna och att få ta en iskall dusch efter loppet.

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja visst är det miljarder gånger jobbigare att springa på band?! Äntligen nån som förstår mig :)

De där broarna är inte sån farliga egentligen. så måste du tänka! fokusera på att du faktiskt springer götaälvbron från det enklare hållet. Visserligen något brantare, men faktiskt kortare än om du hade sprungit från andra :)

älvsborgsbron är iofs lite segare, men eftersom det är i början är du ju pigg! :)

Kommer gå galant det där!

anneliten sa...

Vad snabb du är! Jag tycker också det är svårt att springa fort på band. Har en teori om att jag är så bra på frånskjut (hehe) "ute" och att det inte kommer till sin rätt på bandet ;-)

Joel R sa...

Bandlöpning kräver också en annan koncentration på var man sätter fötterna, jag tycker att mitt steg blir mer ansträngt.

Fina tusingar hur eller hur!

Sist jag var i Göteborg så skulle jag köra bil från Kortedala till Kålltorp men hamnade vid färjeterminalen.... ;-)

lettbent sa...

Göteborg er helt klart ingen enkel by å kjøre i. Tror vi havnet over Göta Älvsbron tre ganger første gangen vi var der. Den er tøff å løpe, men jeg kommer i håg at det var snille funksjonærer som heiet løperne frem over broen - det gir ekstra energi! (c:

Anna (Orka mera) sa...

Ja nu är det nära! Längtar faktiskt lite samtidigt som jag blir nervös när jag tänker på det....

Tröskelkungen sa...

>>Anna,
Jasså du är i Göteborg och rekar inför nästa helg ;-)

Självskall jag just ut på en skogsstigslöptur innan altanbygnation tar vid. Tror inte man är ensam om detta göromål en vårhelg som denna.

Det ser väl rätt OK ut om man ser til resultaten av dina kvalitetspass eller hur?
Surt att du fick förkylning så nära inpå men det är ju inget man kanpåverka så det är bara att sätta ett rimligt mål baserat på hur säsongen sett ut.

För övrigt är Göteborgsvarvet en underbar löpartävling även om man inte når upp till normal standard.

Vilket led startar du i?
Lena har lyckats komma i 1B via seedning.

Jag har rått Lena att springa sista kvalitetspasset på tisdag och att det passet skall vara av repetitionssort (enligt Jack Daniels definition) du vet typ 6 - 8 gånger 400m. Jag tror inte att det är bra att köra pass med stor volym i tävlingslik fart senare än 5 dagar innan varvet. Bättre då att lägga ett högintensivt pass fyra dagar innan.

Lycka till!