måndag 10 maj 2010

Ett stort smajl

Idag fick jag fart på benen. Det blev tröskelintervaller extra allt. Eftersom det är 12 dagar kvar till varvet får jag se till att ta tillvara på dessa dyrbara dagar på bästa sätt. Tre kvalitetspass denna veckan och ett på måndag eller tisdag nästa vecka. Däremellan distans och återhämtningsjogg. Så ser upplägget ut. Med tanke på att djävulen bebott min kropp i tre veckor så gick passet över förväntan. Visst fick jag kriga för mina tider och ordet tröskel är väl egentligen fel att använda idag men jag gav mig inte.

3x2,7k i 4.30-fart med 3 minuters vila. Vilan blev lite längre än den brukar men så var pulsen högre än vad den brukar vara. Jag vet inte om det är så bra att tokköra efter en förskylning som min men jag ville så gärna testa! Dessutom gick ju passet igår på 6k ganska bra. Vi får se hur kroppen mår imorgon.

Till sist, tack mina vänner för era fina ord i mitt inlägg i går om livets berg-o-dalbana. Ni är fina ni.

10 kommentarer:

mina sa...

Bli nu inte sjuk igen bara :), som Szalkai (och andra kloka coacher) skriver, sista veckorna kan man inte ta igen förlorad träning. Vore ju hemskt tråkigt om du skulle bli sjuk igen, eller skada dig på nåt sätt.

Lycka till

Ingmarie sa...

Jösses! Det var då en rivstart utan dess like! Var försiktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Runningskirts-Lena sa...

Det var ett skönt kvitto! Välförtjänt! Hur ser banan ut? Blev du trött på samma ställe under de olika varven, eller flöt det bara på?

Hoppas att jag får se dig på Varvet, vilket startgrupp står du i?

Anna sa...

Mina, Jag ska vara försiktig. Men det är svårt att hålla igen när benen vill ut och köra gärnet.

Ingmarie, Jag vet men det gick liksom inte att hindra benen. Dessutom känns det bra idag trots rivstarten.

Lena, HEJ BRUDEN!!! Kul att se dig i bloggsfären igen. Ja det var gött att få sig en genomkörare efter tre veckor utan löpning. Jag blev trött på samma ställe med 700 meter kavr. Det bruukar kännas mycket lättare men av förklarliga skäl var det tuffare igår. Jag startar i polisens startgrupp kl. 13.45 så jag hoppas det är lite mindre folk ute på banan än förra året. Vilken startgrupp har du?

Ellinors dröm sa...

Ser inte ut som du tappat massor. Bra! Nu är det bara att tro på dig själv så kommer det gå bra.

Anonym sa...

Låter som en bra uppladdning inför Varvet. Och du, Göta Älvbron är INTE farlig!

Katarina M-I sa...

Blicken frammåt och behåll ditt leende!!

Härligt att det äntligen blåser medvind.

Ta hand om dig nu, förvalta tiden fram till Varvet väl och med varsamhet:)

Kram

Joel R sa...

mmmm varvet...
Nu när maran är inställd är det inte utan att jag ångrar att jag inte anmälde mig till GV. Fan också. :-)

Marre sa...

Men hörru, bra jobbat, du är ju på G!

Anna sa...

Ellinor, Ja och våga trycka på.

Johan, Alltså Johan, vi körde över Göta Älvsbron igår och den är farlig:) Hua vad den ser jobbigt ut.

Katarina, Jag försöker springa på lite snabbat och sen vila benen ordentligt mellan varven. Blicken framåt så var det.


Joel, jag kan förstå hur du känner men det går ju halvmaror härstvärs. Gtb varvet är egentligen inget superkul lopp, inte som maran.

Marre, TAck thehen, jag behöver pepp!!!