fredag 21 maj 2010

Nya tights gör dig snabbare!

Igår cyklade jag inom RS här i Malmö på vägen hem. Jag var ute efter tights. Tyvärr hittade jag inga i min storlek där. Men jag gick inte lottlös därifrån, två schyssta löparstrumpor ett par vita och ett par svart fick jag med mig. Vidare in på Stadium där jag sen hittade det jag letat efter. Ett par tights för 350 pix från NIKE. Inget speciellt men bra pris. Varför måste alla tights vara svarta. Är det för att vi tror vi blir smalare i svart och att tillverkarna inte vågar satsa på något färgglatt eller är det för att svart döljer svetten? För vem vill springa runt och visa sitt svettiga arsle? Med nya strumpor och tights kommer jag bli livsfarlig imorgon:) Nya fina löparkläder gör att man automatiskt blir snabbare. Så är det. Jag skulle även köpa sådandär Vitagro eller vad det heter men den trevlige mannen inne på RS upplyste mig att det var i senaste laget att börja dricka det. Kände mig som en total nybörjare. Men vad jag förstår så behöver kroppen inte så mycket extra när man bara ska springa en halvmara.

Igår var det fullt ös på jobbet och jag blev inkallad att jobba även på kvällen något som är ytterst sällsynt. Min kvällsmat brann inne så på en knäckis och banan skulle jag ge mig iväg på 6k mysjogg. Inga problem tänkte jag, det är ju bara 6k. Jag fick stanna efter 3k, det tog liksom bara stopp. Benen ville inte och jag var kallsvettig och hade riktigt hög puls. Bölade en skvätt i Daniels famn men bestämde mig ändå för att testa imorgon. Det värsta som händer är att jag får bryta, käka en god middag med min bror och sägerska, sätta mig på tåget hem och amnäla mig till nästa år.

I eftermiddag har jag en date med världens finaste och coolaste kille på badhuset Aqua Kul här i Malmö. Vi ska plaska och simma i vågorna, perfekt avkoppling innan halvmaran imorogon.

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Klart man blir snabbare i nya kläder! Därför köpte jag mig en ny t-shirt att springa i. Och så smygklunkar jag lite vitargo för säkerhets skull även om jag inte alls tror det behövs :)

Löpning & Livet sa...

Eftersom du är van att springa långt BEHÖVER du sannolikt inte vitargon (eller nån kolhydratladdning öht), men man ska aldrig underskatta dess mentala betydelse! Och vadå försent? Bara för att man kolhydratladdar (om du nu hade gjort det) måste man ju inte dricka just vitargo! Vanlig mat funkar minst lika bra!

Lycka till imorn nu, känner på mig att det kommer gå så himla mycket bättre än du tror! Du verkar vara lite som jag :)

Nya kläder blir man ju grymt snabb av också har jag hört ;)

Sofie RW sa...

Jag tror stenhårt på att man blir snabbare av nya atiraljer. Och dessutom ännu snabbare med doping, såsom plask med charmören. Stort lycka till Anna!!!

anneliten sa...

Kommer att tänka på en man med vita korta tights under en halvmara. Plus runners diahorrea... Svarta tights hade varit bättre!

Spring-Therese sa...

Massvis av lycka till och hoppas att känslan i kroppen vänder och blir alldeles underbar! Nya grejer, solsken på kind och alla härliga medlöpare kan göra att hela morgondagen blir en perfekt dag!

:)
Therese

rosenblom sa...

Vi stod strax innan Götaälvbron och spanade och spanade efter 7519... Tar för givet att du var för snabb för våra ögon.


/r & Em

mina sa...

Hoppas att det gick bra. Det var ju sjukt varmt på banan. Själv sprang jag ett roligt men långsamt varv med bästa kompisen. Verkligen en helt annan upplevelse än att springa mot klockan själv