tisdag 4 maj 2010

Frustrerad

Vad ska man skriva när man inte har något vettigt att skriva i träningsväg? Jag är fortfarande sjuk. Jag har fortfarande satan ont i halsen. Det är två veckor sen skiten kom och det tenderar inte till att bli bättre. Jo, i lördags kändes det bra mycket bättre men återgick till att göra mastodont ont i söndags kväll igen. Jag var på vårdcentralen för tredje gången igår och det finns inget att göra åt eländet. Bara en portion gott humör och tålamod som läkaren sa till mig. Han såg nog frustrationen brinna i mina ögonen. Och springa, det vågar jag inte. Jag har hört och läst om att halsinfektioner och träning inte är någon bra kombination. För det är det väl inte?

Två veckor kvar till Göteborgsvarvet och jag känner mig lika grillad som en trött laxkotlett. Just nu känns det inte ens som om jag kommer att kunna springa varvet överhuvudtaget. Och skulle jag få bort det onda i halsen så skulle min tid bli skit. Men jag kommer springa loppet om jag blir frisk för jag är anmäld och har till och med en tågbiljett tur o retur! Sen tänker jag att den där drömgränsen på 1.40 kanske kan slås ett annat år. För det är ju som Katarina (cykelmygg) så klokt skrev en gång till mig, man ska ju springa hela livet! Och vad gör då en förskylning 2010 när jag kan kräma till med en dundertid 2011 eller till och med 2020? Så det så!

13 kommentarer:

Ulrika sa...

Förstår dig så väl. Har gått och dragit på min förkylning i en månad nu.. visserligen kunnat träna nåt pass emellanåt när jag tyckt att jag varit tillräckligt bra tillräckligt länge, men så kommer skiten tillbaka. Jaja, en månad av ens liv utan träning ska man väl klara av? ;-) Eller?

Anna (Orka mera) sa...

Det verkar vara någon riktigt seg förkylning som går!! Har hört jättemånga som gått mer än 3 veckor och kraxat!! Hoppas det går över nu! Pepp pepp och massa friskhets-baciller!

Anonym sa...

Men vad trist. Tog de halsprov då? Själv fick jag penicillin efter lite tjatande, och det hjälpte.

Löpning & Livet sa...

Åh jag lider med dig! Men klokt tänkt, man ska kunna springa hela livet!

Infektioner som sätter sig i halsen verkar ha större risk att påverka hjärtat och hjärtmuskelinflammation (eller vad det nu heter, kan vara nåt med hinnorna också) är nog inget man vill ha..

kryapådigkram!

anneliten sa...

Läs gärna ett av mina äldre inlägg: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com/2010/04/gransen-mellan-frisk-och-sjuk.html
I det finns en länk till en vetenskaplig artikel 8vet inte om du går igång på saådant, men den är verkligen bra och heltäckande). Hoppas du blir frisk snart!

Ingmarie sa...

Usch och fy. Vara "sjuk-sjuk" är på sätt och vis värre än att vara skadad för jag kan åtminstone träna. Se nu till att bli frisk! KRAM

Marre sa...

Håll ut, håll ut! Håller tummarna för att vänder fort som tusan nu. Du kanske har vilat dig till en superform! Huvudsaken är att du blir frisk, det kommer fler varv.

Katarina M-I sa...

Jag hatar Göteborgsvarvet.

Och det är mitt eget fel. För jag sprang med en sinuit som inte var utläkt. Det tog mig två veckor att återhämta lårmusklerna, mentalt ska vi inte tala om...

Jag ville så jävla mycket. Ville få gå upp till examen och visa att jag gjort min läxa.
Jag ville så mycket att jag blev en dåre.

Om du känner dig OK så är det klart att du ska springa. Men var snäll mot dig själv då. Njut av dagen, sambaorkestrar och publik.

Ja, jag har lärt min läxa. Inte heller den här våren fick jag gå upp till examen då jag valde att köra knät i backen...

Det kommer en ny chans, kanske inte precis det datum man stakat ut. För mig är det så, det är inte spikrakt. Det är krokigt och tokigt men ofta alldeles, alldeles underbart:)

Kämpa på, ha tålaMOD. Vinden vänder och halsen blir bra tillslut.

...och du springer igen!

Kram K

Anna sa...

Ulrika, jo visst är det så. Men man blir ju lite smått knasig på kuppen:)

Anna, Ja men va fasiken är det för skit. Men som doktorn ordinerade, positivt tänkande och tålamod är det enda som gäller!

Medeldist, jojemen jag har tagit två svaljprov men det visar inget. Tyvärr fick jag inget alls mot viruset, finns tydligen inget man kan ta.

Andréa, tack min vän. Nej, skorna får stå tills det onda är borta.

anneliten, jag läste ditt inlägg och tar till mig allt. Det är bättre att skita i att träna än riskera något. Och visst är det så som du skriver på slutet, hur jäkla svårt ska det vara att vila.

Ingmarie, jag tror att det är lika tråkigt båda två. Jag vet ju hur mycket du älskar löpningen. Vi får hålla ut helt enkelt.

Marre, Jag ska! Och vila sig i form kan ju aldrig vara fel:)

Anna sa...

Katarina, är jag helt frisk nästa vecka ska jag köra järnet. Tar det längre tid än så får det nog bli till att njuta av samban. Men är det så att jag inte är helt hundra så skiter jag i det helt enkelt. Det är inte värt det, speciellt nu när det känns som om jag backat i fart. Det kommer fler varv och jag vill ju främst av allt kunna springa om det så bara är runt Pildammarna. Tack för peppen tjejen. Stor kram!

Sofie RW sa...

Dumma envisa förkylning. Visst är det ju så att man ska springa hela livet, men man blir ju så otålig, och fast man inte är så jätte tävlingsinriktad ser man loppen susa förbi medan man sitter där... Krya på dig nu!

Ellinors dröm sa...

Men det var då en enveten historia du råkat ut för. Jag skickar goda tankar till dig!

Anna sa...

Sofie, ja visst är det så. Man blir verkligen frustrerad när man inte kan springa.

Ellinor, tack för dina tankar:)