fredag 30 april 2010

Trailrunning

När man är sjuk blir man sjukt sugen på att träna. Man vill träna allt på en gång och ge sig ut på en massa roliga äventyr. Man funderar inte en sekund på sådant tråkigt som tid och ork. Jag surfade runt en del på olika sidor om trailrunning och har bestämt att jag, så fort jag blir frisk och pigg ska försöka mig på ett trailpass. Jag gillar det jag läser om frihetskänsla, tuffa pass och upptäckandets väg. Alla vet ju att Skåne är platt men inte överallt och framförallt är det ett fantastiskt vackert landskap. Jag har förstått att det ställer lite krav på styrka så att kroppen håller. Lite funktionell träning och fortsatt rehabträning borde funka. Jag var inne och läste om lopp som Swiss Alpine Marathon och andra häftiga traillopp. Man blir sjukt sugen på att testa benen inne i skogen över stock och sten. Fredrika Gullfot som bloggar på intothewild anordnar ett löparläger i Alperna i sommar som ser riktigt fint ut. Jag känner inte att jag är där just nu, jag har alldeles för få mil i benen och för liten erfarenhet men viss blir man sugen! Och det gör underverk för själen att få drömma sig bort mitt i halseländet:)

Glad valborg på er mina vänner!

4 kommentarer:

Petra sa...

Hoppas du far en trevlig valborg!

Ingmarie sa...

Jag tror med på trail och är helt insnöad på det nu! Davos grejar du om du vill medför man "MÅSTE" inte kuta hela tiden.Ska tydligen gå bra att både cykla och köra ww. :-)

Sofie RW sa...

Ja visst blir man sugen på allt möjligt när man inte kan träna. Har också spanat på det lägret, verkar hur roligt som helst, och skulle säkert vara en fin upplevelse. Dock vet jag med mig att jag helst av allt stannar hemma när det väl kommer till krita... men drömma får man. Hoppas att du är riktigt frisk snart!

Marre sa...

Hoppas du fick en trevlig Valborg och jag håller med, man får sug efter en massa konstiga saker.... ;-)