onsdag 7 april 2010

Outside och kanske sjuk

Vi har haft sjukstuga hela påsken som varat in på veckan. Vilgot har feber och hostar järnet. Mina D vitaminer har räddat mig fram till idag. Men på tok för lite sömn tillsammans med en kelsjuk son har satt sina spår. Ve och fasa, jag vill inte bli sjuk. MEN blir jag det så får det vara så. Jag har STORA planer på ett tröskelpass idag och solen skiner så förhoppningsvis fixar jag det. Jag får helt enkelt känna efter.

Idag när jag var och handlade kunde jag inte låta bli att köpa nya numret av Outside. Det är första gången jag köper tidningen och hittills vad jag sett i den gillar jag innehållet. Att den dessutom tar upp Sveriges mest vältränade doldisar är både inspirerande och sjukt kul för de fyra som lägger ner så mycket tid på sin träning. Jag brukar inte läsa Fredrikas Gullfots blogg så ofta men kommer förmodligen vara stamgäst inne på hennes blogg varje dag nu. Jag gillar hur Fredrika ser på sin träning och känner igen frihetskänslan. Dessutom har hon satt upp ett imponerande mål som jag bara genom att ha läst det lilla som skrevs i tidningen är säker på att hon når. Passion blandat med disciplin, klockrent.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Oj, jag önskar att jag var som du, älskade att löpträna! Jag springer ett par gånger vartannat år och hoppas att jag skall bli biten, tyvärr händer det aldrig :-(
Det här året är ett sånt år, hade tänkt springa idag med barnvagnen, en liiiten runda varvat med promenad. Men vad händer, jag hostar och snörvlar och bör inte alls ge mig ut. Förhoppningsvis är det i år jag blir biten ;-)
Camilla

Anna sa...

Camilla, ge det lite tid det här med löpningen. Man älskar det inte bara sådär. Jag brukar tipsa mina vänner om att hålla ut ett par månader med löpning ca 3ggr iveckan, då är de fast. Tyvärr har ingen stått ut så länge:) Springa med vagnen är perfekt och jag var ute en hel del med min son i vagnen innan han tröttnade på det. Det är ett jäkla gissel det där med bebisbaciller, de är svåra att stå emot och inte alls välkomna men det sägs att det blir bättre:) Hoppas snoret försvinner snart så du kan ge dig ut i det fina vädret.