måndag 19 april 2010

Åter på banan

Förra veckans träning var okej antar jag med tanke på att jag hade TVÅ! möhippor att vara med på dagarna efter varandra. Både hela fredagen och lördagen gick i brudarnas tecken och igår firade vi världens finaste Vilgot som fyllde stora 2 år. Alltså ingen träning på hela helgen.
Detta gör ju såklart att jag ville få till ett fint pass idag. Jag har tränat tröskelintervaller i 4.40- fart ett tag nu men idag kände jag att det var dags att kapa tröskel lite. Dessutom ökade jag intervallerna med 300m så de blev 3x3k. Intervallerna skulle gå i 4.30-fart var det tänkt med 2-3 min vila mellan varje. Jag lyckades hålla farten bra genom alla intervaller, det gick t.o.m lite fortare. Ett riktigt skönt pass som slutade på 12k. jag känner mig ganska så stark trots att det finns lite tid för träning just nu. Att jag dessutom var ute och slirade till 03 i lördags satte sina spår i går. Det var dock inget jag kände av idag. Skönt. Hoppas benen är lika pigga imorgon som idag.

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Härlig fart! Bra jobbat!

Ellinors dröm sa...

Du ser! Det gick att springa lite snabbare OCH längre. Finfint jobbat.

Ingmarie sa...

Ha ha! Du går och lägger dig när jag vaknar. ;-) Vilken partypingla du är! Härligt! Lycka till och självklart är benen lätta!

Anna sa...

Anna, nu kör vi gärnet eller hur?

Ellinor, ja men det gick ju skitbra. Man ska bara våga.

Ingmariie, jag vet, det är toksent att komma hemrumlandes 03. Men med lite vilja går allt:)

Marre sa...

Du är sannerligen en partypingla! En snabb sådan dessutom, snyggt jobbat!

anneliten sa...

Jag upplever ofta att förväntningarna på kroppen inte stämmer med verkligeten - "borde vara lätt idag" blir tungt. Och tvärtom.

Bra fart du har!

Anna sa...

Marre, ja jag är grymt snabb på dansgolvet och i baren:)

Anneliten, Precis så är det. man känner sig grym i kroppen men så blir det lite av pannkaka och sen kan benen vara tröga som attan i början men ger sig snällt nr man sätter fart på dom.