tisdag 27 april 2010

...

När man är sjuk hinner man tänka en del och göra en del annat som inte har med löpning att göra. Jag bara blir lite ledsen och stressad av att läsa löparbloggar och hitta roliga lopp att springa. Vilgot är också krasslig så vi snuvar ihop. Just nu sover han dock (jippi:)) för det är skönt att sitta ner och bara blunda också. Barn är häftiga, de har hur mycket energi som helst trots feber, snuva och hosta. Men med lite fantasi så har vi kunnat ha några mysiga dagar tillsammans trots nedskruvad förmåga. Det värsta med mig nu är att jag har så förbenat ont i halsen och det vill inte släppa. Jag var och kollade upp halsen i fredags men det var ingen halsfluss utan endast en vanlig förskylning.

Jag har hunnit rensa ut papper, tidningar och allt annat som bara legat på hög. Satt in i pärmar och surfat runt på hemnet. Just nu är jag väldigt inne på att flytta till hus i Hofterup. Hofterup ligger norr om Malmö i Kävlinge kommun. Det är sandskog och efter att ha varit och hälsat på några vänner föll jag för den lilla orten. Eller ort och ort, det finns ingenting där. Fast jag slår vad om att det är hyfsat fint att springa där. Vi ska ju inte flytta än så önskelistan kanske hinner ändas.

Till helgen är det åter dags för bröllop. Skulle jag inte ha gått på bröllop på lördag och varit frisk så skulle jag ha sprungit Sydkustloppet. En halvmara längs den vackra sydkusten här i Skåne. Vi får hoppas på fint väder så alla som kommer ner hit till Skåne får se det bästa av Sverige!

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Ahh, Hoffan, då blir vi nästan grannar :) Jättefint där ute, det låter som en bra plan! Så kan jag vinka varje gång jag cyklar förbi på min standardrunda!

Löpning & Livet sa...

Krya på dig Anna!

Katarina M-I sa...

Puss och kram från ännu en krympling:)

Sköt om er och ha det så mysigt det bara går!!

Anna sa...

Anna, Ja men då ska jag träna på ditt gym. Ännu fler orsaker att flytta alltså. Måste bara hitta ett hus som jag vill bo i eller som VI vill bo i. Vi ät ju trots allt TRE:)

Andréa, Tack tjejen

Katarina, Vi myser på. Vad ska man göra åt vårt elände!