lördag 24 april 2010

same same

Jag vet i ärlighetens namn inte om jag kommer kunna ta ett enda löpsteg nästa vecka. Just nu känns det som att jag är lika förskyld som i början på veckan. Stackars lille Vilgot ligger däckad i soffan jämte mig, han känner sig säkert lika yngklig som hans mamma gör. Givetvis är jag deppig som fan för att jag inte kan springa. Å andra sidan blir jag inte lyckligare av att sitta och tänka på hur många mil jag förlorar eller hur många tröskalr jag missar. Var sak har sin tid, så även en förskylning. Jag har levt på alvedon de sista dygnen, mest för att inte säcka ihop helt. Det är lite meckigare att vara hemma sjuk med ett barn som har hög feber men ändå vill köra järnet. Idag tog jag mig till Lund och skrev en tenta som jag inte pluggat speciellt mycket till. man måste ju i alla fall försöka eller hur! Imorgon är en ny dag och vem vet kanske mår jag superduper mycket bättre.

8 kommentarer:

anneliten sa...

Förkylningar lite då och då är svårt att undvika ju. Tycker du har en bra inställning. Är själv lite i samma sits just nu - har tappat ytterligare nästan en veckas träning till ett virus. Krya på dig snabbt!

Anna sa...

Anneliten, det är både uppåt o neråt här hemma. Värst är det nog för Daniel;)

Anna (Orka mera) sa...

Krya på dig!!!!

Ingmarie sa...

Men fy vad segt!Det var en envis rackare. Inte lönt att stressa över det heller. Kra på dig!

Lars sa...

En helt annan fråga. Jag såg att du har sprungit Prinsens minne i Halmstad. Eftersom jag nästan är en gammal Halmstadbo så tänker jag springa loppet i sommar. Men jag blir lite bekymrad när jag läser på hemsidan att man kan möta 'vanligt folk' som går längs stigarna. Hur var det? Blev du störd av gångare längs banan?

Staffan sa...

Tänkte tacka för pepp när jag var dålig genoma skicka ett "Krya på dig" tillbaka!!

Som sagt ett par dagars sängläge gör varken till eller från i långa loppet (där fick jag minsann till det..).

Anna sa...

Anna, tack!

Ingmarie, nej det är ju inte det men just nu känns det inte som det finns ett slut på skiten:)

Lars, jag upplevde aldrig att det var folk ivägen, de flyttade sig i tid. Dessutom var det regn o blåst hela dagen så det gjorde nog sitt men det var ett fint lopp som jag gärna springer igen.

Staffan, jag vet, det är bara att vila sig i form...:) Tack för peppen.

Joel R sa...

Ballerina Kladdkaka hjälpte inte alltså...? Åt du tillräckligt många? Det kan vara där det kniper.

Här har du lite att roa dig med så länge: http://tredjegangen.blogspot.com/2010/04/im-beautiful.html