onsdag 28 april 2010

Jag har nallat i kakburken

Jag vet inte vad som härjar i min kropp men det vill inte ge med sig. Det sägs att barnbaciller är ihärdiga men dessa tar priset. En vanlig förskylning säger de på vårdcentralen. Två gånger har jag varit där. Idag var det för att bli sjukskriven till måndag. Jag har aldrig varit sjukskriven i hela mitt liv. Känns lite som ett nederlag bara det men just nu orkar jag inte med att jobba ens bakom ett skrivbord. De tog inte ens några tester och min ängslan om körtelfeber viftades bort. Det var en vanlig förskylning. Påminn mig igen om varför jag betalar skatt....

Just nu känns all löpning väldigt långt borta och det känns faktiskt ganska så deprimerande med tanke på att jag ville springa ett fort Göteborgsvarv och hade funnit en gnista motivation att ge mig ut på ett par 30k lopp för att erövra maran. Fast jag vet att det går över och att jag kommer få köra gärnet igen. Men visst är det är märkligt att man längtar sjukt mycket efter att göra något så sjukt jobbigt som att springa tusingar?

I mina papper som jag hade lagt på hög hittade jag min kostanalys som Anna- Orka Mera gjorde till mig förra året. Jag läste igenom den och insåg att jag precis som Alfons Åberg nallat för många kakor i kakburken. Jag är tillbaka i juiceträsket men tänker banne mig inte vara långvarig där. Får jag inte springa får jag fokusera på något annat som kan bidra till ett hälsosammare liv. Omstart helt enkelt.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Tråkigt att du fortfarande är dålig, jäkla skitbaciller!!!

Inte bra att du nallat i burken men vågligt av dig att skriva det så att Anna (orka mera) kan läsa det. Undrar vad som händer nu? ;)

Fortsatt krya på dig!

Ingmarie sa...

Usch och fy!
Jag fortsätter att tjata om extra D-vitamin. Hur mycket tar du?
Och visst är det konstigt att man längtar efter något jobbigt när allt man vill är att ligga ner? Men jag antar att det är KÄNSLAN man suktar efter...Och det där att man nallar i kakburken och äter "skit" är klassiskt. Det är precis som om man inte bryr sig när man inte kan träna. "Det kvittar" ju liksom.:-( Krya på dig!

Anna sa...

Daniel, Hmm man kan bara hoppas att hon hoppar över de där sista raderna:)

Ingmarie, jag käkar en kapsel om dagen, hur många ska man äta och hur många käkar du?

Anna (Orka mera) sa...

Hehe, jag ser allt :)
Men jag är ganska snäll och förstående till min natur och tänker inte gnälla på dig förrän förkylningen är över...hehe!

Skönt att det känns bättre nu i alla fall! Snart får du springa dig utmattad (och förtjäna ett glas juice i målgång...)