onsdag 7 april 2010

Trösklar

Det är märkligt, jag var ute och kutade nu ikväll. Det blev ett tröskelpass, det vanliga. 3x2,7k i tröskelfart som idag var 4.36,4.36 och 4.32. Farten kändes riktigt behaglig och nästa vecka kan jag nog testa med att öka. Jag har som sagt börjat få lite förkylningskänningar men det var inget jag märkte av, tvärtom. Lugn och fin andning och på vägen hem flöt jag hem. Totalt ett pass på 12k och jag kan bara hålla tummarna att det rensade bort skiten jag har i kroppen. Lite positivt tänkande tack!

Jag har funderat på lite lopp nu i vår. På lördag om allt går vägen (om jag inte blir sjuk eller behöver jobba) hade jag tänkt springa halvmaran här i Malmö. Sen har vi vårruset som jag ska ta mig igenom bara för att få en mysig stund tillsammans med tjejerna efteråt, den 8 maj är det Lundaloppet som jag hoppas kunna fixa barnvakt till och sen Gtb varvet 22 maj. Fler lopp kommer säkert att dyka upp.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt att du inte verkar bli sjuk. Tror faktiskt att en löprunda kan rensa kroppen från skit, har för mig jag läst det någonstans.
Jag ska springa Heleneholms halvmara på lördag. Då ses vi kanske?

Löpning & Livet sa...

Jag längtar tills jag också kan springa i sådana fatrer och tycka det är bekvämt!

Du är en stor inspirationskälla!

Ingmarie sa...

Du är frisk,Du är frisk,Du är frisk,Du är frisk.:-) Fredrika skriver enormt bra! Och hon är supercool.Måste köpa det där numret jag med när jag kommer hem!

Anna sa...

Daniel, Ja men då ses vi förhoppningsvis!

Andréa, Tack söta Andréa för dina ord. Jag tror att du har mer krut i dig än vad du själv tror. Vissa dagar känns det bara sådär extra bra i benen och de nästan flyter fram.

Ingmarie, ja det får du ta och göra. Jag ölste tidningen igår kväll och hittade mycket som jag tyckte om. Tack för peppen!