fredag 21 november 2008

Bättre sent...

Det blev träning lite senare än planerat. Jag gav mig ut vid 21.30-tiden och sprang 11-12k. Tiden landade på 55:04 så det var nog snarare 11k än 12. Idag kändes det som om jag hade kunnat springa till Kina och tillbaka. Jag sprang lätt och andningen var i fokus hela tiden. Jag fick hålla tillbaka för att inte lägga in en andra och tredje växel. Jag har problem med att jag jämt vill öka de sista kilometrarna varje gång jag är ute och ska springa distans.

Tyvärr har jag lite ont i musklerna på baksidan av mina lår. Jag har gjort en snabbanalys och kommit fram till att det kanske har att göra med att jag ibland springer med vagnen. Jag tror inte att jag tar ut steget helt när jag har vagnen och Vilgot med.

Nu ska jag sova. Vi ska på babysim imorgon och Vilgot ska få simma av sig lite av sin energi!

2 kommentarer:

Lena sa...

Det bästa träningen är den som blir av! Och vilken bra tid, dessutom, oavsett om det var 11 eller fantastisk 12 km. Anna, du behöver en Garmin 305. Då kommer du veta exakt hur långt du sprungit, med vilken puls osv. Det kommer att revolutionera din löpning;))

Anna sa...

Ja en bra pulsmätare hade varit toppen. Ska fundera på en super Garmin.