torsdag 20 november 2008

Höjden av slöhet eller att hata vardagsmotion

God morgon!
Ja idag är det en riktigt god morgon. Vaknade 07.00 och kände mig utvilad och PIGG! Härlig känsla.

Igår blev det intervallträning. Ja den som skulle ha utförts i tisdags men som ställdes in pga halsont. Så igår kväll när Vilgot somnat i eller rättare sagt när sambon kommit hem och tagit över stack jag till gymmet. Jag bilen! dit. Jag kan skylla på att däcken på cyklen behöver pumpas eller att det blåste och regnade för mycket men jag var slö. Dessutom hatar jag vardagsmotion. Jag kan springa en mil om dagen men hatar att gå och cykla i vardagen. I vilket fall som helst så var jag där vid 20.30-tiden vilket visade sig vara perfekt eftersom ingen vill träna så sent.

Jag värmde upp i 2k i farten 11k/h och sen körde jag 2x2k med tiderna 09.11 och 08.50. OCH bara för att jag kände för det körde jag en tusing som avslut på 04.27 (inte den bästa tiden men bra för pannbenet). Jag avslutade med att jogga 1k. Totalt 8 k.

Idag skall det tränas. Ska snart ge mig ut men måste pussas lite med knatten först.

1 kommentar:

Lena sa...

Bra tränat;) Själv älskar jag vardagsmotion, så länge som det inte regnar och blåser (vilket det typ alltid gör på Västkusten)