lördag 15 november 2008

Träningsupplägg

Är det någon som har tips om hur man på bästa sätt lägger upp sin löpträning. Det enda jag vet är det jag läser på marathon.se eller i böcker och artiklar om träning. Är det någon som har tips eller vet någon som man kan rådfråga om träning så får ni gärna skriva en rad. Jag har förstått att ensam inte alltid är stark när det gäller löpträning. Att vara tillsammans med en grupp och träna verkar ge en hel del och på tisdag ska jag besöka Pildammsparken för lite gruppträning.

För övrigt har det blivit noll träning de sista dagarna och jag mår uppriktigt sagt dåligt av att inte träna. Jag får inte ihop det helt enkelt och måste nog börja sätta upp fasta tider på varje pass för att de ska genomföras och strickt följa dessa. Jag vet att viljan finns, jag mår piss och blir otrevlig om jag inte får ta på mig dojjorna. Jag har funderat på att införskaffa mig en rejäl vagn att springa med. Jag drömmer om ett stort härligt löpband som jag kan smygträna på när Vilgot ligger och leker eller sover. Att bara träna på löpband är ju inte optimalt men ack så bekvämt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer inte vara så här för alltid, Vilgot blir större och iallafall känner jag att det lättar något. Men planlägga är man tvugen till ändå.

Mitt bästa bud är att du kontaktar Bosse i Heleneholm. Han kan hjälpa dig med en plan. Men då krävs det att du går på tisdagsträningen:) Nej, jag bara skojar. Det är många som kör för sig själva när inte klubbens pass går att tajma med "livspusslet"

Jag hör av mig på mejlen så kan du få lite mer specifik info.

/Katarina

Anna sa...

Bra, tack så mycket. Ska du till tisdagsträningen? Jag tänkte gå dit och testa.

Anonym sa...

Jag har klyddat med min inbox... Vill du skicka ett mail så jag får din e-mail igen?
/Katarina