tisdag 11 november 2008

Skulle testat på intervallträning med en förening i Pildammarna idag men jag bangade ur. Det gamla vanliga snacket om att man inte är tillräckligt bra. Jaha, tillräckligt bra för vad då? Jag är ju själv min största utmanare just nu. Uppsträckning och bättring till nästa vecka. Jag vill ju gå med i en löparlubb så det är bara att masa sig dit. Men, nog om det.

Idag blev det 2km uppjogg och sen 5x1000meters intervaller och lite nerjogg (inga 2km iaf).
Jobbigt, jobbigt men kul och jag är glad över att jag sprang sista intervallen fast att jag egentligen ville sluta där och då. Tiderna på intervallerna låg på 4.10-4.15 förutom sista 4.20! Hmmm.

Nu sitter jag och njuter av att Vilgot sover och sambon är borta. Ska leta efter roliga lopp att springa i vår och kanske gå in på Springtime.se och sukta efter löpresan till Algarve.

3 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Oj, du kommer nog att bli förvånad över tempot när du väl går dit. Mycket IT 3-4. Inte så mycket korta intervaller så här års på den gemensamma tisdagsträningen utan man kommer lätt upp i 17-20km genom olika kombinationer av 2000-ingar, inner- resp. yttervarv, 30-30, stegringslopp osv. En riktig godispåse. Snabbt springer vi på stadion på fredagarna:)

Lena sa...

Men tiderna är ju bra, så sluta fega nu! Ha en trevlig helg!

Anna sa...

Ja Lena du har rätt. Jag ska sluta fega och köra järnet!