onsdag 26 november 2008

En vanlig onsdag

En vanlig onsdag började idag med att vi vaknade strax efter 06 men drog oss till 06.30. Med oss menar jag mig själv och Vilgot. Vi är de enda som kan ligga och dra oss en onsdagmorgon i vårt hushåll. Morgonens tre första timmar bestod av att tvätta kläder. Vilgot, snäll som han är fann sig till rätta väldigt bra i tvättstugan. Han satt i sin matstol och tittade intressant på maskinerna som gick runt runt. Det är alltid lika skönt när man fått tvättat högarna.

Vilgot sov därefter i ett par(!) timmar och jag bara lullade runt. Därefter träff med mammagruppen med god mat, kaffe och promenad. Efter det blev det lite jobb för mig igen, matlagning. Wok med falukorv, inte alls dumt. När klockan slog 20.00 stack jag iväg och tränade. Hör på denna, jag tänkte först inte sticka iväg för jag var trött. Vad var jag trött av att göra? Slöhet återigen och jag är så lycklig och tillfreds att jag stack iväg.

Vad blev det då för träning. Jo se det blev lite enkel löpträning, närmare bestämt inervallträning som såg ut så här:
2k uppjogg
10x400meter
2k nerjogg

De fem sista intervallerna var riktigt jobbiga och de 3 sista var apjobbiga.

Så ser en vanlig onsdag ut för mig. Förresten är det någon som har ett bra boktips, jag suktar just nu efter en bra bok.

3 kommentarer:

Lena sa...

Visst är det svårt att komma ut sådan dagar. Det är nästan lättare att komma iväg de dagar då man vet att det är nu jag har en timme, annars blir det inte. Vilken fart höll du på dina fyrahundringar? Låter som ett bra, men jobbigt pass!

Anna sa...

Jag satte bandet (för det blev på band) på 14-14,5km/h. Vissa blev snabbare än andra. Har inte tränat på några dagar nu men det är självvalt. Jag har vilat mina ben lite så imorgon börjar träningen igen. Planerad träning är den bästa för precis som du skriver så blir den av.

Lena sa...

Hur går det med träningen;)